lillegutt mars o7 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hva leker dere? Hva slags uteaktiviteter har dere? Hva slags turer? Hadde vært kjekt med litt tips =)
Gothminister Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 uteaktiviteter har vi ikke da han ikke krabber eller går,blir da bare trilleturer. Ellers er vi på butikken,kanskje en tur i byen. Av leker inne,så liker han å leke med storebror sine leker. Han er flink til å aktivisere seg selv. Leker mye på gulvet,studerer ting nøye. Ellers synest han det er moro og snu seg rundt i ring på magen,fort. Da ler han.., hehe. Liker å se på pus,sittepå den store leketraktoren til storebror,koser seg på fanget mitt,hører på og danser til musikk.. Ta av og sette på igjen magnetene på kjøleskapet,bader,kanskje besøker noen,men det er heller sjeldent. Han sover to ganger mellom kl 08.30-15,da er vi i barnehagen og henter storebror,og etter det går tiden så fort til de legger seg kl 19.30..
Søtnosmamma Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Vesla vår er 10 mnd. Uteaktiviteter er stort sett tur i vogn eller pulk, men vi har også vært noen turer i barnehagen i helga og huska og sklidd på sklie (på mitt fang). Når vi er inne leker hun masse alene på gulvet. Hun liker det godt. Borte-titt-tei blir aldri kjedelig - uansett form den gjøres i. Også er det morro å huskes på foten, bli løpt rundt med på nakken osv. Ikke så mye lek med "tema" enda her, da.
LINDA*** Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Knotten her i huset er snarty 10 mnd, og det er ikke så veeeldig mye å finne på , for å være helt ærlig :/ Selv gidder jeg ikke å være sammen med de på barsel, og da er det ikke så mange å "leke" med på hans alder. Han har en kusine og fetter som er artige å være hos, men hvor ofte er dét liksom.... Så da blir det myyyye mor & sønn. Vi er hjemme/inne fram til kl 12. Slik ser dagene ut ca: kl 08: Stå opp. Melkeflaske Frem til han sover er det å skifte på han, gjerne et par ganger, og leking på gulvet. HAn har mange fine leker med MYE lyd:) Han klarer å underholde seg selv faktisk, så da hender det jeg få rhengt opp klesvask/bretta klær o.l. Har på Frokost-Tv.... kl 1030: 1/2t soving kl 11: Grøt + skalk. Jeg spiser etter han, så han sitter i stolen sin fortsatt. Blir sittende ca 1/2t (uten at jeg egentlig har tatt tida på dette). Så er det samme opplegg, ligge på gulvet med lekene igjen. Vi pleier å synge litt sammen etter lunsj. Fast Så da går det med lit tid rundt det. Mellom 12-1230: Alt fra 1/2t - 1 t soving. Enten drar vi ut i det han skal sove, eller så venter jeg til han er ferdig. Da får jeg rydde litt ekstra rundt om, så det er rydig til vi kommer hjem... (rydder opp etter lunsjen, smuler på gulv ++) Kl 15: Middag. Så kommer pappan hjem omsider. Så da er kvelden "redda", hehe.... Vi spiser middag rundt halv 4. kl 16: 1t soving. Kl 17: Leking igjen på gulvet med leker, pappan tar over lekinga. Bærer han rundt og ser på ting i huset, bilder o.l. Blir litt bleieskift, så det bruker han god tid på kl 1730: (ca): Grøt. Synger litt etter han har spist, så han sitter i stolen lenge. Vi sitter rundt spisebordet alle man egentlig. Tar litt kaffe og sånn. Kl 1815 (ca da): Bading/dusjing Kl 1845: Melkeflaske. Så er det å sitte i kroken til han blir trøtt i 19-tida. VELDIG detaljert, men hvorfor ikke;) Virker kjedelig at alt er så -bang-bang-bang, men hva skal en gjøre da....? Kan jo ikke være så mye ute,, det blir ikke no greie på bestandig. Vi får jo variasjon av at vi drar en tur i butikken/senteret/kafe og sånn. Så sånn sett blir jo ikke hver dag HELT like.
Yo&La+spire Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Her står vi opp og spiser sammen ca 9 - halv 10 (visst snuppa er våken før det så leker hun litt mens eg sover...eg liker ikke å stå opp så tidlig... Så leker hun seg stort sett selv, dvs rive ut alle bøkene fra bokhyllen, alle lekene fra lekekassen, alt papiret fra papirbosset osv....eg går rundt og rydder, synger, leker litt bøtitten, litt med klosser (eg bygger, hun river ned). Vi er mye på treff da, flere ganger i uken, for hun elsker å leke med andre barn. Koser seg på en helt annen måte enn når hun leker med meg.... Ellers så går vi en tur, reiser på Fløyen, på lekeplassen visst det er fint vær, osv....det går fint ann å ta de med på lekeplassen selv om de ikke kan gå altså! Snuppa har likt å huske siden hun var 2 mnd:) Dagene hennes er jo veldig korte siden hun legger seg kl 19, så stort mer får vi ikke tid til...innimellom alt dette skal hun jo skiftes på, spise og sove en times tid. Hun er forresten 11 mnd.
lillegutt mars o7 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 Takk for svar =) Det er sånn ca slik våre dager også er. Er endel hjemme,spiser,skifter bleier,hviler,leker og synger litt,besøk av og til,er litt på lekeplassen og husker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå