Luna** Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 leste noe om de et sted, og forsto jeg det rett?
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Forledrepenger som blit utbetalt av arbgiver gir deg full lønn, inkl fult utbetalt feriepenger. Får du betalt av NAV får du kunn 10 uker feriepenger
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg får penger utbetalt av arbeidsgiver, men får ikke feriepenger. Tror ikke man får det, det eneste som er forskjell er at arbeidsgiver forskuddterer foreldrepengene, men de får penger av nav. Så siden nav ikke gir de feriepenger får arbeidstakeren heller ikke det.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg får utbetalt fra NAV, og i brevet der det står at du før utbet. står det også at det blir betalt ut 10 uker feriepenger. Vet om en del som har fått utbet. feriepenger av arbgiver siden det er de som har bet.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fikk mine penger utbetalt av arbeidsgiver, og fikk full pott med feriepenger (altså som vanlig), jeg jobber i en IA bedrift og dersom man tjener mer enn de 6G som NAV dekker så betaler bedriften det overskytende. (dette er ikke pga IA avtalen bare så det er sagt),Alle mine venner som har fått pengene fra arbeidsgiver har også fått full pott med feriepenger, mens de som har fått fra NAV kun har fått for 10 eller 12 uker avhengig av dekningsgrad.
mammatil2flotte Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Arb giver forskuterer lønnen min, derfor får jeg feriepenger som vanlig. Lurer på om det står i tariff avtalen min...
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Det varierer med bedriften. De får kun dekning for det gitte antallet uker fra NAV (12 ved 100% og 15 ved 80%) men noen bedrifter utbetaler likevel fullt med feriepenger, som et gode til sine ansatte:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Noen arb.givere gir fulle FP som et gode. Men er du organisert og det står i tariffavtalen at du skal ha FP under hele permisjonen, så skal du ha det. Av arbeidsgiver, uansett hvem som betaler permisjonen. Er du ikke organisert har du ikke rett på mer FP enn det NAV betaler ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå