Gå til innhold

Fastlege og 6-ukers kontroll (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til 6-ukers kontroll idag, og synes det var vel useriøst. Bare pratet litt om prevensjon og om jeg blødde mye og at jeg skulle ta jern...det var alt. Vel ble det keisersnitt på meg, men skal ikke magen sjekkes, evt nedentil? Elller er det bare noe jeg innbiller meg? Han sa også at jeg ikke fikk begynne med pillen før etter 3 mnd, noe jeg synes var rart, men kan godt stemme. Og at det var lite sannsynlig å bli gravid mens jeg ammet, så ingen fare, liksom... tar ikke den sjansen sånn uten videre. Synes nå ellers at legen min er litt overfladisk/useriøs, var hos han når frøkna var kjempe-forkjøla og 5 uker gammel. Han lyttet ikke på henne eller noe, hun var jo ikke tett akkurat da, selvsagt... følte meg SÅ førstegangs og hysterisk. Hører med til historien at hun ble innlagt natta etter med RS-virus, lå 3 døgn på isolat... Så vurderer uansett å bytte fastlege.

Mulig dette ble veldig rotete, men lurer egentlig på hva andre gjorde på 6-ukers kontrollen... ( det kom sikkert ikke helt godt frem...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det virka heller useriøst. På 6 ukers kontrollen sjekket jordmoren utenpå magen om livmoren hadde trekt seg sammen, pratet om prevansjon, tok blodtrykk og blodprøver, pratet også litt om fødselen og opplevelser. Jeg sydde ikke så da er det ikke vanlig med g.u undersøkelse.

Det er jo mange som blir gravid mens man ammer, jeg ble gravid mens jeg fullammet og gikk på p-piller, så det er tydelig at man har mye hormoner i kroppen. Du kan jo begynne på cerazette, det er jo en p-pille for oss som ammer:)

Skrevet

Ja det hørtes litt useriøst ut ja. Legen min tok å sjekket underlivet mitt. Sjekket sting, livmor, eggstokker og tok celleprøve. Hadde også en kort prat om prevensjon m.m og om det var noe jeg lurte på...Fikk resept på p-piller man kan bruke når man ammer, men fikk ikke noe beskjed om å vente med å bruke de.

Skrevet

Han skrev enda til på resepten at den ikke kunne hentes ut før april... teit lege, altså! Vurderer seriøst å bytte. Synes det virker som jeg er noe hard øverst i magen, så litt dumt at han ikke kjente på den og sa at alt var ok, men slik er det nå en gang. HI

Skrevet

Det med pillene er jo bare tull ihvertfall! Etter 6 uker kan man fint begynne med f.eks Conludag eller Cerazette. Hadde byttet lege og fått ny time så fort som mulig. Be om GU og celleprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...