Gå til innhold

Gulping, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei. Gutten min gulper HELE tida. Han er 6 mnd og begynt med fast føde, men får 4 flasker m mme til dagen enda.

- Bærer han så han får rape hver gang han har fått flaske

- Prøvd å gi han litt mindre melk ( tilfelle han er stappmett og derfor gulper......)

- Prøvd forskjellige merker mme

- Prøvd å holde han i ro rundt 15 min etter han har fått flaska

men allikevell så gulper han. Men han legger på seg som bare det. Er 8 kilo og 72 cm.

Noen tips til hva jeg kan gjøre??

Er ikke gøy å gå på besøk til folk engang for han griser til stuegulvet deres med gulpet... stinker gjør det og...

Er så fortvila....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde også en gulper, men etterat vi begynte med Nestargel sluttet han nesten å gulpe. Vi begynte med dette da han var ca 3 mnd'er, å nå er han 6 mnd'er og gulper nesten aldri mer! =)

Nestargel får du kjøpt på apoteket. Det er ett tykningsmiddel som man har i vannet rett etterat det er kokt opp.

Verdt ett forøk kanskje...?!

Lykke til!

Skrevet

Tuuusen takk for tipset!! Skal springe å kjøpe i morra :)

Skrevet

Det går helt sikkert snart over.

Vi har hatt en ekstrem gulpe gutt!! Trodde aldri det skulle gi seg.. Etterhvert som vi gikk mer og mer over til fast føde så roet det seg endel.

Nå er han 9 mnd og gulper sjelden. Vi prøvde ikke å gjøre noe med det,for han var ikke plaget, men godtok at det er sånn han var og hadde alltid en gulpeklut beredt.

Så og si alle vi kjenner har fått seg en "dusj" og legen fikk en splætt rett i fanget :)

Skrevet

Vår gutt irriterer seg heller ikke over gulpene. Han er så vant med det at han ikke reagerer en gang... Håpe det gir seg snart :) Men tror allikevel jeg skal prøve det middelet...

HI

Skrevet

Gutten vår irriterte seg heller ikke over at han gulpet, var like blid. Men d var HS som anbefalte Nestargel til oss. Vi hadde prøvd andre ting også, men det var Nestargel som funket for oss.

Skrevet

Vi sliter også med mye gulping, kan ikke legge gutten på gulvet eller stellebordet uten at det kommer en gulp eller fem, selv flere timer etter mating.... Veldig kjedelig når det kommer på dyner/puter/hjemmestrikkede plagg/nyvaskede klær/i håret etc... Lillegutt plages veldig ikke av det, men jeg ser at han misliker smaken han får i munnen. Ikke så rart...

Er det ingen bivirkninger eller "ankepunkter" på dette middelet?

Skrevet

vi har en gutt som gulpet oppmot 100 gulp om dagen,ble fortalt at noen barn var gulpe barn men vi slo oss ikke til ro med dette,så mye gulping kunne ikke være normalt. Så viser det seg at han har melkeallergi startet med prosobee 2 dager etter stoppet gulpingen han har nå vært gulpefri i 3 mnd.Nyyyyyydelig!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Gutten vår gulpet også ekstremt mye, resulterte i at han noen ganger bare spiste med 1 times mellomrom fordi det var så mye som kom opp igjen.

Vi fikk konstantert KISS ved 3 mnd alder, var hos manuell terapeut for det, og ble bra og gulpinga forsvant i samme slengen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...