Cat&Gullungene Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Datteren min på halvannet år har to små kuler i lysken. En på hver side av tissen. Det kjennes ut som to små erter som man kan bevege rundt. Andre som har opplevd noe liknende, eller som vet hva dette kan vœre? Fikk litt hetta med det samme jeg kjente dem, føltes litt skummelt. Men det er sikkert bare fettkuler? Eller er det ikke sånn at barn kan ha forstørrede lymfer uten at det er noe spesielt? Ville det eventuelt kjennes ut på denne måten? Takker for svar. Hilsen en lettere hysterisk mor ;-)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg vet ikke hva dette er, men det stemmer det ja at lymfene kan bli hovne ved foreksempel en infeksjon i kroppen som forkjølelse. Bare følg med på de, og se om de blir større. Og; det er ingenting i veien for at en lege kan se p åde så slipper du å bekymre deg.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hvis hun har eller akkurat har hatt forkjølelse eller annen infeksjon, så ville jeg ikke tatt på kulene en liten uke, og så kjent igjen. Er de der fortsatt , rett til lege. Hvis det ikke har vært noen tegn til infeksjon, så ville jeg ringt fastlegen i morgen. Og så er det sikkert bare hovne lymfekjertler likevel. Det går bra!
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 synes også at det høres skummelt ut med hovne lymfekjertler uten noen som helst åpenbar årsak, men snuppa her har hatt hovne lymfeknuter bak ørene nå i over ett halvt år, og i følge lege så er dette ikke unormalt... Men det er jo alltid lurt å få sjekket opp dette, om ikke annet for å utelukke det man helst ikke vil tenke på...
Cat&Gullungene Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar! Hun har vœrt litt forkjølet i det siste, men ingen stor infeksjon. Hun er ellers i god form og ingenting skulle egentlig tyde på at noe er galt. Men jeg ringer fastlegen min imorgen uansett. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå