Gå til innhold

Skjærer de i magemusklene under KS?

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt forskjellige ting. Noen sier at de ikke skjærer i magemusklene dine lenger, men så kjenner jeg noen som akkurat fikk KS og hun klarte ikke å reise seg opp etter KS fordi de skjærte i magemusklene hennes. Noen som vet svaret?

Fortsetter under...

De skjærer gjennom 7 lag med muskler og sener... Tok ks for ikke lenge siden, og jeg greier ikke reise meg opp forover, men det er jo også fordi magemusklene ikke er der pga graviditeten...

Hos en jeg kjenner vokste ikke magemusklene sammen igjen etter ks, endte opp 20 cm fra hverandre. Måtte opereres på nytt!

Tror det er litt forskjellig rundt om kring da gitt for jeg tok ks i juni 07 og de skjærte ikke over mine magemuskler.......! Det var planlagt ks og da har de god tid slik at de kan "dele" muskelfibrene fra hverandre slik at musklene ikke trenger i kuttes over! Men ved haste ks har de ikke tid til det så da kuttes det over alt som er..... og det er jo så klart en større påkjenning for kroppen. Jeg hadde veldig lite smerter i etterkant, ikkenoe problemer med å reise meg opp osv!

Har hatt både haste og planlagt jeg, og under hastesnittet skar de over musklene. Da hadde de ikke tid å tenke på noe annet, og det kjentes i laaaang tid etterpå.. Men under det planlagte delte de dem først, så da var alt mye enklere etterpå. Men det er sikkert litt forskjell på dette også. Under et planlagt snitt er det vel egentlig ingen grunn til å skjære over musklene, men mulig noen gjør det likevel..

=)

Annonse

Under planlagt KS skjærer de ikke i musklene, de bare flytterdetil siden...

Hadde planlagt KS forrige mandag og var oppe å gikk på kvelden, bare litt da, men neste dag var jeg oppe å gikk.

Nå merker jeg ingen ting til såret eller opperasjonen =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...