Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hei, spør dere erfarne her inne. Vi planlegger innkjøp av vogn. Hva er best? Trehjuling eller firehjuling? Evt merke?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Vi synes helt klart 3 hjuling. Da har du en veldig lett og god radius på vogna da du er ute på tur. De er kjempe lette og fine å trille. Har aldri slitt med at den har vært noe som helst ustødig heller. Har gått masse tur. Til og med hatt med vogna oppi bakkene i trysilfjellet. Min mor som også passer barnebarna av og til er stor fornøyd med at den er så lett og fin å trille. Vi har merket Jane slalom. Kjøpte den på barneverden. Er bagdel, sportsdel og bilsete til understellet. Den ser veldig tøff ut også Prisen er 8000, men den er ofte på kampanje tilbud. Lykke til med barnevogn innkjøp da:)
BitteLiten *har født* Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Jeg stemmer også for 3hjuling!!!!! mye lettere å manøvrere enn en med 4 hjul. Og de er stødige og gode selvom.... Jeg har prøvd begge deler og liker best 3hjulingen. Bruker Quinny 3XL jeg da... men ser det er mange som heller velger teutonia.. Har ikke prøvd den så vet ikkehvorfor:o)
januarsurprise Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 3-hjuling Hadde Hartan Skater X til minstemann. Det er flate/breie hjul på den - kjempeenkel å manøvrere, og å trille på snø/grus/sand. Sportsdel man setter hardbag inni, og sportsdelen kan snus begge veier slik at du kan velge om barnet skal vende mot deg eller fra deg. Superfornøyd Kan få fotforlenger med høye kanter på sportsdelen slik at barnet kan sove i den til 2-3 års alder uten at bena stikker ut.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Smak og behag... Vi valgte en 4-hjuling som vogn fra starten og kjøpte en 3-hjuling som reisevogn/sportsvogn da snuppa var 8 mnd. Vi bruker alltid 4-hjulingen til soving (ja, jeg har faktisk sett 3-hjulinger velte, særlig quinny har rykte på seg for det....og vognen stod i ro med et sovende barn i!!). Hvis du tenker ren fysikk...hva vil du helst sitte på, en krakk med 3 eller 4 ben? Den med 4 er selvsagt mer stabil, det er ikke til å komme unna! Men jeg er fornøyd med 3-hjulingen vår også jeg, men til sitt bruk! Og i og med at jeg har begge deler har jeg gangske god bakgrunn til å uttale meg om at 4 er mer stødig enn 3, beklager.... Det stemmer absolutt ikke at 4-hjulinger må være tunge, du kan velge en med svingbare forhjul og sportsunderstell!
marianne:) Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Firhjuling! Har sett flere trehjulinger på tog og buss, ved bråstopp eller svinger har disse nesten veltet. Jeg er veldig fornøyd med min firhjuling, den er lett å trille og veldig stabil.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Kjøpte "kul" 3-hjuling til 1. mann. Helt OK, lett å kjøre - litt traktor kommer frem overalt. Måtte kjøpe tvillingvogn da nr. 2 kom - 3-hjuling det òg. Vil denne gangen ha 4-hjuling for å prøve det òg. Litt nostagi (Har jo likevel 3-hjulingen stående i boden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå