MyB@by <3 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 hva kan dette være? stakar han har så vondt, nå er han så sår som jeg aldri før har sett han.... han skriker bare vi nærmer oss badet, da vet han jeg må vakse han,og det er tydeligvis veldig vondt. Han er så sår at det er nesten så han blør. Han har ikke spist stort de siste 4 dagene pga høy feber, men så fort han får i seg noe så kommer det rett ut i blæeia som grønn bæsj.... ringte til legen i går, men de trodde bare det var den 4. barnesykdommen... jeg kommer til å reise til legen i morgen!! Men noen som har opplevd noe liknende med sine barn.??? Han er snart 11 måneder...
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Stakkar, det høres fælt ut. Prøv å holde han unna melke-mat og gi han blåbær saft. Det kan hjelpe på diareen. Ellers så er det sikkert godt for han å gå med rompa bar å få lufta den litt. Pass på å bruk myk klut, og bare vann når du vasker. Stryk forsiktig og klapp istedet for å dra kluten og pass på at han er heeeelt tørr før du har på bleie. Zink salve eller annen god stellesalve, kanskje vitapan salve kan også hjelpe.
Pooosi Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 anbefaler deg å bruke inotyl ved hvert stell...den funker veeeeldig bra her i huset når sånt skjer, mye bedre enn zink...Ellers bruker jeg å la snuppen min sprade litt naken så rumpa får lufte litt
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Kanskje en ide er å bruke jordnøttolje på noen myke kompresser eller bomull istedenfor vann?? det fikk jeg beskjed om når gutten min var skikkelig sår en gang og grein bare vi nærma oss badet.... ellers har jeg motsatt erfaring enn milla 24. jeg har mye bedre erfaring med zink enn inotyol. jeg smurte på med tykke lag med zink, syns inotyol bare går inn i bleien og ikke ligger på huden. ellers har jeg blandet begge kremene og smurt ham... en dag med denne behandlingen så var gutten min fin igjen :-)
børdi Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Tenner???? Minsten her har vært sånn hver gang han har fått tenner... INOTYOL er genial salve.. smør tykt på, som et beskyttende lag. Funket som fjell her i huset...:-)
@nemone Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Støtter de som sier Inotyol salven her - fikk tips om den her inne da eldstemann hadde diare og ekstremt sår stump og det hjalp over natten! Utrolig effekt. Ift det å få magen til å fungere igjen, prøv en blanding av eplemost/juice og farris som du rister ut kullsyren av. Og ikke stress med mat, viktigst at han drikker mye. Når du ser at magen fungerer igjen så kan du begynne forsiktig med mat, ris, loff, riskaker er lettfordøyelig mat som er fint å starte med. FIkk disse rådene av legen da eldstemann her hadde omgangssyken for noen uker siden. Lykke til, vet hvor utrolig kjipt det er med syke barn!
IAIA Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Kjøp Silulen salve på apoteket. Inotyol funka dårlig på meget sår stump her i huset. SILULEN derimot var FANTASTISK!!!
nickoline og supermann Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Det er noe som går.... desverre. Sår rumpe har jeg erfaring med fra flere mnd med salmonella på en gutt på under året. potetmel var faktisk det aller beste....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå