ZamZam Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Tok ut p-staven forrige tirsdag, fikk tre sting som jeg skulle ta ut i dag. Kom ned og skulle ta dem ut så visste det seg at såret var fortsatt åpent og det hadde blitt hud der det skulla ha grodd sammen så de måtte kutte av den døde huden og sy opp igjen på nytt. Jeg må da fjerne stingene igjen neste tirsdag. Legen som sydde meg sa at det var ikke noe feil med jobben, mens en sykepleier sa til mannen min at det var virkelig en drittjobb. Jeg heler dårlig, dvs bruker lang tid på å bli kvitt småsår og blåmerker så da lurer jeg på om dette kommer til å skje igjen? ( altså at såret gror feil og jeg må igjennom dette enda en gang.) Har dette skjedd pga dårlig arbeid eller pga at jeg heler så dårlig? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe såret gro? En annen ting, finnes det anti allergi tape på noen plaster? Klør så fælt av limet på plastret.. Håper noen kan hjelpe meg med dette for jeg vil ikke bli kuttet opp igjen hver tirsdag i noen måneder, liker heller ikke å klø som besatt på armen hele tiden eller..
Expat Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Det er viktig at du sier at du har plasterallergi! Pass og på at du ikke får salve med Neomycin Sulfate i. Den er mange allergisk mot, jeg slår helt vabler. Det er nok det som er problemet, plaster og salve! Det er kanskje reaksjonen din som har hjulpet til at det ikke ble bra, og ja, de skal ha plaster som er lateksfrie uten den ekle limen!
ZamZam Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for svar, expat. Har ikke fått noen krem, men har fått beskjed om rense det med betadine så nå at det inneholder jod som jeg er allergisk mot og krystalfiolett for at det skal gro fortere. Skal se om jeg finner klorhexidin eller noe ala pyrisept her nede. Her nede finner jeg ikke anti-allergi plaster så jeg vurderer å surre på en bandasje istedet for det klør noe så inni hampen hver gang jeg renser og har på plaster og etter en times tid begynner det å brenne. *yuppi* Må man dekke det til da? Såret er jo ikke åpent??
Kosel Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Fjernet en føflekk i høst og har 10 sting etter den. Det tok også mye lengre tid en tiltenkt får det å hele. Jeg er vanligvis ingen treg heler. Men jeg reagerte på absoultt alt som ble brukt. Plaster, salver, stingene i seg selv. Reagerte på tråden liksom...men det fikk vi jo ikke gjort så mye med...gjorde drit vondt og det klødde. Aldri reagert på plaster og slik tidligere men nå vet jeg det til en annengang og om jeg har behov for det så blir jeg å si ifra før jeg skal inn slik at de er forberedt og har noen alternativer klare. Dette med å dekke det til ville jeg for å ikke få stoff fra tøyet inn i såret selvom det ikke er åpent ÅPENT (om du skjønner) så er det jo et ferskt sår. redd for at stingene skulle henges opp i noe og jeg rive de løs...etc...nei dekke til syntes jeg man skal til det er helt grodd og stingene er fjernet.
ZamZam Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 Har heller aldri reagert på plaster før. Hvor lang tid tok det å bli kvitt såret og stingene for deg? Og var det noen alternativer? Vi bor i sydligere strøk hvor det går fint å gå i t-skjorte, selv om natten så jeg har dekket det til kunn når vi skal ut av huset og de første fire nettene for å sove. Kansksje det er det som var feil, men det er klær jo noe så inni helv*** og småbrenner med engang plastert kommer på. Er nå rød og hoven etter plastret.. JEg hadde virkelig håpet å bli kvitt all driten ved å fjerne den hersens p-staven, men det dukker jo opp nye.. Håper ting ordner seg denne uka så kan jeg skylde på ræva sy-jobb første gangen..
Expat Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Er det sydd så går det jo å ha kompress og bandasje over? Eller sånn sokk? De har nok alternativer, selv i langtbortistan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå