3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 All MME ser ut til å ha gått opp i pris. Var på Meny i går, og da synes jeg prisen som sto der var enten 79 eller 89, men er ikke helt sikker... Kan hende de ikke har endret den enda?? Har gått mye opp mme'en nå, ja... All mat i grunnen...
ano`num *17.03.10* Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Ja, alle steder jeg har sett har det steget. Synest grøtene har blitt veldig dyre også jeg! Tittet over hyllene for de eldre, og fant de fleste på et par og 30 kr. *gosh* Tror NAN har steget også? Mener det kostet 90 før, nå er den rundt 120kr?!
mumimammaen Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 de har gått opp mye i pris pga moms økning. men sist je var på RIMI kostet collet 72kr.
Tia med 2 ♀ Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Ja at grøter har steget så jeg rema idag, den som har kostet 5 kr i flere år koster nå 16 kr, og den andre we pleide å kjøpe som kostet 18 kr koster nå 26, er jo veldig rått hvor mye de har steget syntes jeg. Vet jo ikke hvordan det er med de andre siden jeg bare har brukt de to. Vi har bestemt med at jentungen snart er 10mnd så får vi begynne å koke havregrynsgrøt istede. Og bare gi babygrøt innimellom når vi ikke har tid eller ork. Med to grøt måltid om dagen så holder jo ikke en pakke så veldig lenge så begynner å bli dyrt i lengden.
Anele&Solstråla Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fullammer enda, men har kjøpt et par pakker mme på PRIX. mener at Collett'en kostet rudt 40kr jeg..For jeg kjøpte hipp sin og den kosta 50kr, og hukser at Collett var en del billigere..men vet jo ikke nå etter prisøkning da!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Uff, ja all barnemat har steget i pris. Synes det er dyrt å betale godt over 30 kr for en grøtpakke. Blir fort en hundrelapp i bare grøt i uken:(.
Kanutten83 Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Prix og Ica Maxi på Vøyenenga har Collett til 69 kr:o) Har sjekket siden vi handler der, så fikk litt "panikk" da noen sa prisen hadde steget, men det gjaldt tydeligvis ikke hos oss:o)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 kanskje vi får begynne å dra til sverige å handle inn barnemat. mme er ikke billig der. men jeg betalte 30kr for en pakke med grøt(semper) der. tenkte at det var jo ikke billig. men da jeg kom hjem så jeg jo at det var dobbel pakkning. det var 2poser inni og 1pose veide like mye som en i norge(nestle). så det ble dobbelt så mye for lik pris:0)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Det gjelder nok hos dere også, men butikkene er litt trege:) Jeg har hamstra inn der jeg har funnet det billig - så jeg har en stund framover:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Så og si alle daglivarer har steget i pris, ikke bare barnematen. Er dere helt dum eller????
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Herregud! Har dere så dårlig råd at dere ikke takler at prisene går opp, og at dere må ty til havregryn!!? Dra til Sverige, hamstre osv. Dere visste vel på forhånd at det er dyrt og ha barn. Burde kanskje ha ventet litt med og få...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 det er vel ikke alltid det handler om å ha dårlig råd. det er jo ikke noe galt i å være prisbevisst. og tror ikke de som har dårlig råd har den muligheten at de kan hamstre inn. og det er vel ikke noe feil med å gi barna grøt man lager selv. det gjorde de jo i gamledager. jeg vil ikke si vi har dårlig råd,men vi drar til sverige innimellom for å handle. ikke bare for å handle,men som en tur også. vi er vel kanskje litt HARRY da. hehe
Lilletrollogmamma Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Jeg lager grøt selv. En ting at det er billigere, men det er jo bedre, like sunt, og nesten like kjapt!!!!!!!!!
Tia med 2 ♀ Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 haha den var vel til meg den.Ja vi har dårlig råd men vi klarer fint å fø ungen på nestle/hipp grøt om vi ville men ser faktisk ikke poenget med å bruke så mye penger på det, Havregrynsgrøt er både godt å sundt for ungen. Hvorfor skal det være annen rangs? Er ikke for alle å bare dra til sverige heller skal jeg si deg. Og nå var vel ikke meningen med posten at man ikke hadde råd til å kjøpe det etter at prisen hadde gått. Men at det er sykt hvor mye noen ting har gått opp. Men er det ikke rart at du måtte være anonym da, du som vil rake ned på andre.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 har du noen oppskrifter på grøt du vil dele med oss?? smiler VELDIG pent ;o)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 bare barna får mat,så er det jo det samme om den blir laget selv fra bunnen eller om den blir kjøpt nesten ferdig. forstår at det ikke er bare for alle å dra til sverige. spørs jo litt på om man har bil,bor langt unna osv.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Sjekk på Kiwi... de er i hvertfall MYE billigere på alt det andre!!!
loveandmarriage Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har prøvd i forskjellige butikker, etter at prisene gikk opp. Forrige uke kjøpte jeg på RImi, fikk da Collett til 72 kr pakka. Men igår hadde de også gått opp til 95kr gitt.. Jeg pleier gjerne å handle mer enn bare mme når jeg er ute, så det er ikke alltid jeg følger med. Men nå har jeg lagt merke til flere steder hvor de gamle prisene på mme står i hylla, mens de tar 95kr for det i kassa. Det gjelder hvertfall både Rimi, Rema og Mega. Så heretter skal jeg spørre om pris først. Ultra har til 92kr, det er det billligste jeg har sett av Collett priser. Men det er jo ikke akkurat voldsomt mye under 95kr, som de aller fleste butikkene selger det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå