Gå til innhold

Innhold i førstehjelps-pakke til barn...!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med gode tips, til hva som kan være smart å ha hjemme tilfelle ulykke..?

Idag klarte mini å få brenn-blemme (veldig liten da..!) på fingeren, da han kom borti ovnen... jeg satt og så på, men de to sekundene jeg brukte på å komme meg bort til han var nok til at han ble rød og fikk en liten blemme....

Da begynte jeg å tenke - tenk hvis noe skulle skje... Hva kan jeg komme til å trenge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe en gel på apoteket som du kan smøre på ved brannskade, kløe og kutt som hjelper godt..

du kan ha plaster, paracet, aurox, kull..

Det er hvertfall det jeg har i mitt hus:)

Også mange ganger hvis barnet har fått i seg giftige husholdige midler hjelper det og gi dem melk....

Skrevet

..dette lurer jeg litt på også, vil gjerne se flere svar!

Skrevet

Ha alltid nummeret til giftinformasjonssentralen tilgjengelig! Jeg fikk nemlig brukt for det her om dagen når mini spiste plante som hunden hadde velta ned..

Men etter 16 år i Røde Kors har jeg egentlig det meste hjemme..

Men det jeg har til mini er brannskum (får kjøpt på apoteket), aloe vera gele, paracet, plaster, pyrisept, div kremer osv.

Jeg har kjøpt et eget skap som er hengt opp i gangen hjemme med bandasjer, egen saks etc. Vet aldri når man kan få brukt for det. Inni skapet ligger også en liten førstehjelpsbok som er lett å slå opp i!

Dessuten er det ikke alle ganger man skal gi melk til små barn som har fått i seg noe de ikke burde.

Skrevet

Jeg fikk en stor plansje fra giftinformasjonssentralen på helsestasjonen der det står hva man skal gjøre ved forskjellige typer forgiftninger (melk eller ikke, kull eller ikke, fremkalle brekninger eller ikke) pluss selvfølgelig telefonnummeret dit i stor skrift. (Man kan også få plansjen på mange apotek.) Jeg har den hengende på innsiden av skapdøren hjemme og den var god å ha da eldstemann fikk fatt i noen piller forrige dagen! Skrekk! Jeg trodde virkelig jeg hadde barnesikret alt, men det hender det glipper likevel :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...