Gå til innhold

Dundyne eller annen type dyne?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilken type dyne jeg skal velge til babyen både i senga og i vogna..Tenker på dundyne fordi jeg tenker av en eller annen grunn at den puster bedre..(mulig jeg bare dikter det).

Men dere andre som får i mai, hvilken type dyne velger dere? Og evnt; har dere noen grunn til at dere valgte nettopp den dere valgte?

Tenker at dundyne også er tyngre og at den dermed dekker babyen bedre...Men er jo mot sommeren da, så blir jo muligens varmt nok..Tenker jeg helt på jordet her eller? Hehe...ikke sikkert det betyr noe som helst hvilken type man velger heller...

Jada...er førstegangs =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973912-dundyne-eller-annen-type-dyne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvilken type dyne du går for, sørg for at det er en som kan slenges i vaskemaskinen :)

Har kjøpt ei thermodyne på kid vi, som kan vaskes og som ikke skal være allergifremkallende. Tror bare man må prøve seg frem her som med alt annet!

Hei

Vi har tenkt å ha en fiberdyne i starten, så får vi se om vi går over til dyndune når det blir vinter. Har hørt at noen nyfødte babyer er allergiske mot dun. Slik sett kan det være greit å starte med en lettere dyne, og heller gå over til dun når babyen er litt mer robust.

Tips: Princess har 30% på dyner for baby denne uken.

Hm..ja, er vel bare å prøve seg frem =) Takk for svar!

Ja, så de hadde 30% på princess, var egentlig litt derfor jeg begynte å tenke på å kjøpe dyne. Dessuten hadde det vært gøy å kjøpe noen sengesett, men da må jeg jo først vite hvilken størrelse det er på dyna..Med andre ord: jeg må kjøpe dyne =)

Leste inne på en utstyrsguide her at det var annbefalt med dun. Det sa de i butikken også. Så jeg endte opp med det. Denne puster nemmelig, så du hadde helt rett.

Noen barn kan reagere på dun, så har en billig fiberdyne i reserve. Er jo kjekt å ha en i reserve uansett. Blir ho sikkert noen turer i vaskemaskinen med gulping og liknende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...