Gå til innhold

"Litt" sliten nå kan man si....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 mnd har hyyyla i hele dag, konstant...!! Skikkelig smertegråt... Det er tenner på gang, å HS tippa den første tanna er ute om maks 3 uker (men kan komme når som helst før det sa de)

Han har hatt diarè 3 ganger idag også... Han har aldri skriki så intenst av smerter før, i denne tannperioden... Ga han tilslutt en smertestillende kl 6, mulig vi venter alt for lenge...:-(

Kan det hende det er rett før den bryter frem nå? At det er den siste kneika som er værst?

Noen erfaringer?

Tusen takk for svar!

Vennlig hilsen en sliiten mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selma har fått mange tenner, og jeg har aldri opplevd at hun har hatt det sånn som du forteller at gutten din har hatt det idag. Har ikke hørt at noen andre har opplevd det heller. Er du sikker på at det ikke er noe annet som feiler han? høres voldsomt ut, å gråte hele dagen pga tannfrembrudd. Jeg har opplevd tannfrembruddene til jenta mi gjør at hun sikler mer, er litt urolig i perioder om dagen, at hun kan få litt vondt i magen. men som sagt ikke sånn som din gutt. Har du snakka med lege??

Skrevet

Hmm... Jeg har hørt av flere at dagen før tannen kom var barnet helt umulig osv... Har ikke snakket med lege nei, for han har ikke feber heller... Han sovnet litt tidligere idag stakkars.. litt over 7, han har jo ikke sovet mer enn en halvtimes lur siden han sto opp kl 9 idag....:-(

Hva burde jeg gjøre da? Se det ann til i morgen, siden han sover nå?

Skrevet

Min gutt har som regel slitt veldig ved tannfrembrudd, bortsett da han fikk 4 fortenner oppe samtidig, da merket jeg ingenting på han. Pussig. Men tilbake til tema;) Min har som regel hatt diare og vært veldig utilpass ved tannfrembrudd. Sovet dårlig:( Skrek veldig når han fikk jekslene, men da hovnet det opp til store kuler i munnen, og han blødde:( Jeg har gitt en paracet når det har vært som verst. Ellers har han synes det har vært godt at jeg masserer gommene når han har tenner på gang, du kan kanskje prøve det? Lett massasje og så se hvordan han reagerer, min stoppet å skrike og liksom lente seg mot meg:) Kjenner du forresten tanna gjennom tannkjøttet? Vi har forresten forsøkt dentinox, men det hadde ingen virkning på vår.

Ville sett det an, men det er ikke flaut å ringe legen imorgen hvis du er usikker altså:) Lykke til!

Skrevet

Så glad for at dere svarer meg!:-) Blir jo litt urolig her..

Ja han er kjempe hoven nederst der fortenna skal komme. Spesielt der den høyre fortanna skal komme... Når jeg masserer han i gommen til vanlig syns han det er kjempe deilig. Men idag hylte han bare enda mer! Kanskje fordi det er utrolig ømt der..?

Smører på dentinox jevnlig, men syns heller ikke det har noen virkning i det hele tatt :-(

Skrevet

Huff, ja det er forferdelig når disse små ikke har det bra:( Det er sikkert veldig ømt der, så da bør du nok ikke massere så mye nei. Har hørt at noen barn liker å tygge litt på en bitering som har vært litt i kjøleskapet, da er den litt kald og dette skal visst lindre. Må ikke i fryseren i tilfelle, da kan de få frostskade:( Jeg har aldri prøvd dette, men kan ev være verdt å prøve.

Skrevet

Prøv forresten å få slappet av litt selv nå mens han sover! Min vil bæres mye når han ikke er i form, da slapper han av og skriker mindre. Men da må man passe på så man får slappet av litt selv og hentet krefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...