Gå til innhold

Phil&teds

Anbefalte innlegg

Ser de har denne på tilbud på barnas hus nå...

Noen som har erfaring med denne som søskenvogn? Det blir ca 15 mnd mellom guttene våre, er den da å anbefale? Hvordan fungerer den, ligger den lille bak der liksom? Å hvor lenge er det normalt at en unge sitter i vogn? Er eldstemann stor nok til å gå selv når den lille er for stor til å sitte? Eller???? Er ganske grønn jeg..

På forhånd takk for hjelp :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, du tok ordene fra meg, skulle akkurat til å spørre om akkurat det samme! Jeg venter nr 3, som er 15 mnd mellom dem (mellom 2 og 3)... Si i fra hvilken vogn du velger..

Kan det hende at babyen blir liggende for langt ned i bakken???

Bra for spebarn??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/#findComment-136974516
Del på andre sider

Om eldste sover på dagtid og skal sove i vogna bør du gå for en annen da det ikke er noen god sovestilling/hvilestilling på søskensetet. Den modellen som heter sport har en innstilling på søskensetet, men den er ikke spesielt langt bak... Men en liten dupp i ny og ne går bra, det har min gjort mange ganger =)

Bortsett fra det med soving så synes jeg vogna er helt super! Midt i blinken for oss iallefall. Den er lett, god å trille, forholdsvis liten sammenlagt og den fungerer supert som singel sportsvogn også. Når vi har vært to voksne på tur har vi brukt kombivogna til babyen og p&t til eldste. Nå går eldste mest selv, og p&t brukes som sportsvogn til babyen.

I begynnelsen når babyen ligger så ligger den under storebror som sitter i setet foran. Når babyen blir så stor at den kan sitte så sitter den i setet bak, mens eldste overtar i hovedsetet. Letteste skal alltid sitte bakerst når begge to sitter. Men jeg har satt eldste bakerst, og det gikk helt fint. Er ikke så veldig mange kg som skiller, og når minsten sitter i skinn og pose som veier sitt så var det ikke store forskjellen. Så nå bytter jeg litt på. Stort sett sitter minsten i hovedsetet, og om han er våken så sitter storebror bak og om minsten sover så sitter storebror på søskensetet foran. Det er veldig enkelt å flytte søskensetet etter behov(synes jeg iallefall).

Og jeg synes ikke babyen ligger for nær bakken nei, synes han lå helt supert. Når søskensetet står foran så blir det lunt og godt inni der, og når vi har hatt søskensetet av og det blåser så har jeg regntrekk på.

Er litt trøtt så ble kanskje litt rotete og uklart svar her, men bare spør om det er noe mer dere lurer på =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/#findComment-136977097
Del på andre sider

Til tutta&gutta:

Hvor god plass er det på søskensetet? Jeg vurderer å kjøpe denne vogna brukt. Har en 2007 modell med søskensete, dobbelt regntrekk og myggnetting til 3600,-

Jeg har en på 2 år som er 92cm lang og venter baby i mai. Da må storebroren sitte oppå og ikke bak, så lurer på hvordan lengden på ryggen er og om han blir for lang og kommer i kontakt med kalesjen? Har ikke fått prøvd vogna enda....

Hva synes du om prisen på 3600? Den er rød og grå, ingen skader.

Takker masse for svar:D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/#findComment-136992616
Del på andre sider

Da vi begynte å bruke vogna i juni i fjor var gutten min 2 år og ca 95 cm.

Jeg synes han sitter supert i søskensete, men han fikk ikke plass under kalesjen.

Måtte ha den på ett par ganger når det regnet men da stod hodet som en kul opp i kalesjen, og han likte det IKKE.

Vi løste det ved å bruke regnklær på om sommeren, og kjøpte en vanntett pose nå i vinter.

Når søskensete står oppe, og man har kalesjen helt fram og rett over kanten på søskensete, bak hodet til storebror så blir det helt tett for babyen under, så det regner ikke inn. Bruker plasdekselet som følger med vogna på hodet til babyen. Stoffet i vogna er vanntett. Så jeg synes egentlig ikke at dette har vært noe problem.

Storebror sitt hode når over kanten på søskensetet, men ikke verre enn at han kan lene hodet bak, og har sovet dupper i sete både når det står foran og bak. Når setet står foran så kan han også hvilke hodet bak mot kalesjen bak.

Prisen på 3600 er bra den!

På finn.no er det en forhandler som har pakketilbud på den nå, med vogn, søskensete, cocoon og regntrekk til 5500 - har aldri sett noe billigere nytt.

I vanlig butikk så har jeg sett den til ca 6500 med søskensetet og regntrekk. Og myggnettingen koster rundt 500 kr, så vil tro at de som selger deg vogna tar halv pris for den

Skal du ha softbagen til så koster den rundt 1000 kr ny, men etter min mening så trenger man den streng tatt ikke. Du kan bare bruke pose rett i vogna, evt. med en tynn madrass eller lammeskinn under. Softbagen kan festes med klips, men det skal VELDIG mye til for at babyen sklir ut selv om den ligger i posen. Vi festet sideselene i midtselen over posen nederst, sånn at den ikke skled nedover.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/#findComment-136994712
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar:)

Ser Barnas Hus selger vogn med søskensete til 4500 nå. Regntrekk og myggnetting kan en kjøpe billigere fra utlandet...

Tror jeg må ta turen inn til Trondheim og på Barnas Hus for å prøve vogna:D

Den annonsen fra finn.no med pakketilbud til 5500 er litt spesielle farger som lime, blå kamo ol.

Har en TFK til poden og akkurat kjøpt en Bugaboo Cameleon til babyen, tror pappaen blir gal hvis jeg skal kjøpe enda en vogn, men kanskje jeg kan selge TFK`en og evt bruke P&T som singelvogn til han når jeg ikke har behov for søskensete;) Huff, valgets kvaler...... Hvordan er det vanlige setet på P&T? Tenker på bredde og lengde på sittedelen.. Holder den ut vognperioden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973597-philteds/#findComment-136996198
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...