Gå til innhold

Lavtliggende morkake

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble konstatert lavtliggende morkake hos meg i uke 18. Kan den fortsatt flytte på seg? De snakket om mulighet for keisersnitt. Er det noen som vet når den endelige avgjørelsen blir tatt om det blir KS eller vanlig fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! Skal ikke bekymre meg helt enda.

Skrevet

Jeg hadde forliggende morkake med masse blødninger i forrige svangerskap. Ble konstatert i uke 19 og den flyttet seg desverre ikke. Jeg fikk oppfølging fra uke 23 pga blødningene, men hvis jeg ikke hadde blødd ville oppfølgingen begynt i uke 32. Og plasseringen av morkaka ble sist gang sjekket 3 dager før forløsning. Ble ks på meg da morkaka var marginalt plassert og ville kommet i konflikt med en baby på tur ut (for ikke å snakke om blødningsfaren).

Men som det sies over her, de aller fleste flytter seg ettersom magen vokser. Ville bare si at ikke alle gjør det..

=)

Skrevet

Takk for svar! Krysser fingrene.

Skrevet

Hei!

Jeg fíkk også påvist lavtliggende morkake i uke 18. Fikk beskjed om at den mest sannsynlig (99,5 % sikkert) ville flytte seg oppover etterhvert...

Det gjorde den imidlertid ikke hos meg, så det ble derfor bestemt ks da jeg var i uke 34.

Men mest sannsynlig flytter din seg da. Ville bare si at den ikke alltid gjør det og at det kan være greit å ha dette i bakhodet.

Blei nemlig selv litt skuffa da jeg fikk vite at jeg måtte ta ks, hadde innstilt meg på "vanlig" fødsel siden oddsene var så gode for at den ville trekke seg oppover...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...