Gå til innhold

Syk for første gang, hvordan taklet dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 uker gammel,og er i dag syk for første gang. Eller syk er kanskje å ta i noe,hun er veldig pjusk da.. Virker som om hun ikke helt tåler mme'n hun fikk. Så var vi på helsestasjonen i dag,og da klarte lille stakkars kroppen og kaste opp over hele meg,seg selv og kontoret til helsesøstera. Jeg får så vondt av henne! Helsesøstera sa vi kunne gi henne paracet og se det an. Gjorde det,og at vi kjøpte det hypoallergen mme'n på apoteket. Virker som det hjelper litt nå. Men mitt "mammahjerte" knuses jo av å se henne sånn! Nesten så jeg begynner gråte når hun gjør det,for det er så fælt å se henne ha det vondt.. :( :( Hvordan taklet dere den første sykedagen? Og hva feilte barnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg vet ikke hva som feiler lille jenta di, men jeg har erfaring ned mme.

Brukte først nan til gutten, han gulpa, hadde vondt i magen, hard mage, mye luft og slet veldig.

Så vi byttet til hypoallergen, men det hjalp lite, og han fikk utrolig mye luft i magen og det stinket skikkelig.

Hs tipset om collett sin mme, og at å bytte merke kunne være løsningen. Hun hadde rett. Etter at vi byttet til collett sluttet han omtrent med å gulpe og magen ble fin.

Verd å prøve!

Skrevet

Takk for tips! Vi har ikke prøvd collett enda,men har prøvd Hipp,Nan og Nan hypoallergen. Hipp virka det som om hun faktisk ble verre av.. Så er litt skeptisk til å bytte igjen. Hehe! Men jeg kjøpte faktisk collett på butikken i går,så har den i hylla. Kanskje forsøket verdt? Men bruker du malt?

Skrevet

Ja, bruker malt, ellers blir han veldig hard i magen. ca halv ts pr flaske, men her må du nok prøve deg fram. For mye malt resulterte i veldig løs mage, og utrolig vond fis hehe.

Skrevet

Frøkna hadde RS-virus når ho var 5 uker, tok kontakt med fastlege etter 3 dager da hun virket veldig tett. Han tok det ikke seriøst i det hele tatt, lyttet ikke engang på henne. Så følte meg jo SÅ førstegangs og hysterisk. Natta etter klarte hun ikke spise, var så tett, hørtes ut som astma. Så da var det legevakt og barneavdeling i noen dager for oss. Hadde veldig vondt av henne, har astma selv og vet hvordan det er å være skikkelig tett! Men gikk jo over det også, aldri gøy når barna er syke når de er så små.

Skrevet

Åååååh,stakkar lita!!! Det høres jo ut som dere taklet det fint! Jeg kjenner jeg får panikk bare av tanken på noe så alvorlig.. Har hun vært syk etter det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...