Gå til innhold

Borgar = Borghild?

Anbefalte innlegg

Min mann har lyst å kalle opp vår kommende arving etter sin mor eller far. Moren hans heter Borghild. Jeg liker ikke det navnet, syns det er for "tungt" liksom... Faren hans sitt navn er ikke noe bedre, for å si det sånn.

Jeg har tenkt å foreslå at hvis det blir en gutt,kan vi kalle han Borgar!

I det navnet har vi "borg", som i morens navn, og "ar", som er endingen i farens navn...

Hva synes dere om dette navnet? Og er det like god oppkalling etter moren? Jeg har også lyst på et mellomnavn til han. Noen forslag? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136973288-borgar-borghild/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Borgar er et godt alternativ ja, og kanskje Ingeborg hvis det blir en kjente :-) Synes heller ikke noe om Borghild...

Da jeg gikk på ungdomskolen var det to elever som hadde Borgar som andre fornavn - de ble begge ertet for dette navnet ved at noen konsekvent kalte de ved dette navnet i stedet for første fornavn - fordi navnet ble oppfattet som veldig rart... Barn har nok en litt annen oppfatning av navn enn voksne - der er nok ikke alltid så glad i "spesielle" navn. Jeg synes i dag at Borgar er et helt ok navn, ikke noe jeg ville valgt selv men...

Broren min heter Borgar og han er verdens skjønneste gutt :) Har aldri hørt noen reagere på det navnet negativt, bortsett fra mormor som egentlig er verdens snilleste dame, hun nekta å komme i dåpen for Borgar var vel ikke noe navn! Hun kom selvfølgelig og skjønner ikke nå hva hun tenkte på, han kunne ikke hett noe annet :) Han er rett og slett Borgar :) Syns det er et veldig fint navn, velg det!

Ingeborg er også et flott alternativ hvis det blir jente, jeg prøver å få det gjennom hos sambo, men han er fortsatt imot..

Gå for Borgar, det er såååå fint og ikke veldig vanlig :)

Annonse

Borgar er kjempefint! og flott oppkalling.

en litt lettere versjon er Borger eller Borge :)

Hvis det blir en jente syns jeg Borgunn eller Borgine er søte og mer feminine varianter, og høres litt ut som en miniversjon av Borghild :)

Selv ville jeg rett og slett brukt det fantastisk flotte navnet Hild!

Borgar eller Hild, der altså :)

Lykke til! Det hadde vært spennende å høre hva svigerfaren din heter.

Takk for alle svarene og komentarer! Det setter jeg stor pris på i og med at jeg er så usikker på dette.

Jeg har selvfølgelig lyst å oppfylle mannen min sitt ønske om å oppkalle barn etter hans foreldre, i d minste en av dem ;-)

Første gang jeg hørte Borgar syntes jeg at det var et rart navn, og var helt sikker på at det skulle jeg aldri kalle min sønn hvis jeg fikk en noen gang. Men her er jo et godt bevis på at "man skal aldri si aldri". For i og med at mannen jeg har funnet meg, har en mor som heter Borghild, og vil oppkalle barn etter henne, så er jo nettop Borgar nesten eneste alternativ! He he.

Så etter å ha tygd lenge på navnet, så har det blitt finere etterhvert. Det trenger nok enda litt mer "tygging", men jeg tror nok blir fint etter at det er ferdigtygd, hvis dere skjønner ;-)

Navnene dere foreslår skal jeg også tenke mer på. Takk :-)

Min svigerfar heter Gunnar Kurt... Snill og trivelig mann, men navnet hans er ikke noe fint, synes jeg. Har ikke lyst på en sønn med disse navnene, desverre.

Komentarer, forslag o.l ønskes flere av! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...