Gå til innhold

yoga med bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med om kombinasjonen bekkenløsningsplager og yoga er en god idè? Det var det eneste treningsalternativet for meg men nå har jeg blitt såpass dårlig i bekkenet at jeg ikke har turt å trene. Synes det er vanskelig å få et klart svar her fra legen el fysioterapeuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Du bør vel være litt forsiktig med yoga om du har bekkenløsning. Yoga er jo øvelser som gir lange gode sener og muskler, og ved graviditet er jo kroppen mer tøyelig og kanskje klarer du ikke gjøre en god begrensing og dermed endre opp med vondt verre skade... Men du kan jo prøve og se, får du ikke vondt klarer du det sikkert greit. Noen øvelser kan du jo gjøre, og heller stå over de værste utfalltøyningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, og gikk på yoga. Der jeg gikk var de veldig flinke og sa fra hvilke øvelser jeg ikke burde gjøre. Hadde veldig nytte av yogaen under fødselen, og angrer litt på at jeg ikke har gått på det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ser at det er en stund siden dette innlegget kom, men vil sitere en av de stor yogaGuruene ; Yoga er for all unntatt den late....... Det esssensielle er å finne en erfaren yogalærer.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...