Gå til innhold

Så vannvittig vondt i hodet for tiden.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt så vannvittig vondt i hodet den siste tiden. Skikkelig skallebank om jeg kan si det slik.

Har jo hørt flere si at en skal drikke mye da, men det hjelper ikke på meg.

Eneste som funker er å drikke litt cola., men det er jo ikke sundt, så prøver å ikke drikke så mye.

Er så vondt at jeg føler pulsen dunke i hodet.

Andre med hodepine her?

Fortsetter under...

Jepp,hatt det i ca 19 uker nå....

Ikke stort å få gjort med det,hvis ikke det kommer av noe muskulært eller no da,da kan du jo prøve noe behandling.

Jeg ble bedre av akupunktur forresten så du kan jo prøve det hvis det ikke gir seg.

ja, skriver under her. kan våkne med sinnsyk skallebank midt på natta og det varer hele dagen. er liksom litt bak øynene og helst bare på en side av gangen. akkurat som om noen har slått meg med en hammer i løpet av natta. jeg drikker MASSE, så tror ikke det trikset der hjelper så mye. når det er som verst så tar jeg 2 paracet og det hjelper faktisk litt.. blir så uvel av å ha så vondt...

Ja jeg har også hatt så vondt at jeg har spydd et par ganger av det, sammen med den vanlige spyingen pga. svangerskapet.

Er veldig skeptisk for paracet nå, men sal ta om det ikke gir seg snart .

Annonse

Jeg har skikkelig hodepine, det kjennes nesten ut som jeg skal få slag.... knasker opp til 2 esker paracet for uka,men kjenner at jeg kunne godt hatt mer men får litt dårlig samvittighet førr den lille.Nå er jeg sykemeldt, å har faktisk kjent at hodepina har gitt seg en del.Jobben min var /er en svært stooor stressfaktor( å kroppen har tydeligvis gitt meg en beskjed at: "hallo,gir litt ned nå".

Menjeg var også plaget med hodepine med nr 1. Den gikk over i uke 21 tror jeg. Drakk/drikker sinnsykt mye vann.

lykke til

Jeg har også hatt krafig hodepine i flere uker og har som dere drukket masse vann uten at det hjelper så mye bestandig. Jeg har klart å holde meg unna paracet men på søndag lå jeg i sengen hele dagen. I går fikk jeg en skikkelig god nakke og skulder masasje av kjæresten min og det hjelp masse, i dag har jeg vært ganske fin. Så spørr pappaene eller ta dere en tur til masør og se om det kan hjele, særlig dere med stressende jobber som meg!

Lykke til!

Jeg har og vært mye plaget av vondt i hodet, og skikkelig bad migrene.

Det kan komme av hormonene.

Typisk tegn er å våkne med det, ha vondt bak / i øyet. Vondt på den ene siden.

Dere som ikke har diagnosen fra legen burde sjekke det.

Desverre ikke noe å gjøre med det nå.

Ta det lugn (hvis mulig), gå tur i frisk luft, drikke mye vann, få nok søvn... Sånne kjedelige ting;p

Jeg drakk et lite galss med cola og det hjalp faktisk betraktelig på hodepinen.

Går mye bedre nå.

Takk for alle gode ord jenter:-)

Vet noen hvorfor en kan få slik vond hodepine i svangerskapet egentlig?

Jeg tror det har noe med at den lille stjeler så mye enegi fra mammaen i begynnelsen, å at blodet ikke klarer å levere nok o2 til hjernen...

Legen nevnte no om jernmangel og(fikk beskjed om å spise det fra uke 16)... så jeg drikker appelsin juice( c vitamin tar opp jern), spiser leverpostei, å BRUNOST( som jeg ikke kan fordra!) Tror jeg skal gi opp det siste, siden mange mener at jernet er tatt bort fra osten,pga mennene fikk for mye jern(?!) okay...... :)

he he he har fått mange meninger fra gamle "erfarne" mødre som nå er bestemødre. Man kan jo bli sinnsyk av mindre... hi hi hi

Legen min fortalte at hodepine,kvalme og spesielt svimmelhet kommer i større grad når man er gravid,fordi den mekanismen som regulerer blod tilførselen til hodet fungerer mye dårligere.Slik at stress og dårlig søvn virker ekstra inn nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...