Gå til innhold

utslett/kløe

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke ustlsett (som jeg har sett ihvertfall), men jeg klør til tider over det hele, spesielt på kvelden og natten. Det er noe som heter svangerskapskløe. Jeg har ikke rukket å lese så mye mer om det enn at det eksisterer...kanskje det kan være det som plager oss.

Jeg har tenkt å spørre JM på neste kontroll, vil anbefale deg det samme ;o)

Jeg har heller ikke noe utslett (ikke som jeg vet om ihvertfall), men å klø... Det gjør jeg. Gjorde det før svangerskapet også pga atopisk hud, så vet ikke om all denne kløen skyldes svangerskapet.

Men.. Som Cocco skriver er det det noe som heter svangerskapskløe. Det forårsakes av hormoner og av at huden våres strekkes. Det er spesielt vanlig å få denne kløen på magen og brystene. Mange sier at de klør på leggene også. Og jeg er av de som sier det. Tror det kommer av den økte belastningen på bena jeg, men kan ikke si det helt sikkert.

Det er mange ting som kan hjelpe mot kløen - blant annet riktig kosthold, trening, rikelig med vann og smøring med fete kremer. Det er noe som kalles "hvitvask" som man får kjøpt på apoteket som skal kunne hjelpe mot kløen. I tillegg anbefales de som klør å være forsiktig i bruken av vaskemidler og tøymykner når det gjelder vasking av klær.

Hvis kløen er ekstremt plagsom kan det tas opp med lege. Han/hun vil da kanskje kunne være behjelpelig ift medikamenter eller andre ting som kan hjelpe.

• 2 måneder senere...

jeg klør ekstremt på leggene,brystet å armene...kommer røde prikker å tørre punkter...jeg har også noe av dette i ansiktet..ganske rriterenes..

skal være helt normalt,kommer av den økte hormonproduksjonen..

jeg smører meg med et serum å en krem fra body shop i ansiktet..dette virker utrolig bra..blir litt rød i starten,men så blir det mildere å mildere,bruker den samme men en fetere "versjon " av denne kremen på resten av kroppen...er uten farvestoffer å perfyme...er aloe vera krem..

absolutt å anbefale...mange bruker det samme på psoriases

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...