Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #26 Skrevet 27. februar 2008 Har dere hørt denne? - Første ungen bades hver eneste kveld, den andre 2 - 3 ganger i uken, den tredje gir man tørrmelk og blir støvsugd etter behov.. (huff, -he he ) Min første fikk bade hver dag. Litt såpe og olje i vannet. H*n luktet sååå godt! Har veldig sensitiv hud nå, 10 år senere. Nr. 2 badet annenhver dag, brukte sjelden såpe. Har normal hud. Nr. 3 bader jeg etter behov dvs. fra 2 til flere ganger i uka, dvs. dersom det har kommet mye/ofte avføring eller gulp, eller det har blitt vått utenfor bleien. Bruker bare olje i vannet, aldri såpe. Vasker nedentil med vann evt. litt olje ved bleieskift, vasker ansikt og hender morgen og kveld.
Tony Soprano Skrevet 28. februar 2008 #27 Skrevet 28. februar 2008 Høl i hue at man ikke har tid? Nei det er det ikke. Selv om du tar deg tid til det, så må du nødvendigvis nedprioritere noe anna. Det er snakk om prioriteringer! Jeg prioriterer ikke å bade henne hver eller annahver dag. Ca 1 gang i uka holder. Ser dessuten ut til at hun begynner å få eksem, så må være veldig forsiktig. Men nei, jeg har ikke tid til å bade henne hver dag. Ofte når jeg har tid, er jeg for sliten og trenger litt tid for meg selv. Ja, man trenger faktisk tid uten ungen i blandt. Det handler ikke om å ikke ta seg tid til barnet sitt. Men noen ting faller bort pga liten tid. Sånn er det alltid! Og her i gården er det badet. Husk, vann tørker også ut huden. Ikke bare såpe!
dimeglio Skrevet 29. februar 2008 #28 Skrevet 29. februar 2008 Jeg bader gutten min paa 3 mnd 1-2 ganger i uka eller etter behov. Noen ganger bruker jeg litt olje i vannet, andre ganger ingenting. Noen ganger ogsaa litt babyshampo. Ellers vasker jeg godt med gas-klut morgen og kveld og hendene vaskes stort sett ved hvert bleieskift. Det hender ogsaa jeg vasker haaret med klut. Jeg tenkte aa innfòre kveldsbading som vane, men forelòpig blir han bare helt umulig etterpaa, han skriker og skriker og jeg faar ham ikke til aa verken spise eller sove... Saa jeg bader ham gjerne om morgnen eller lunsj-tider for da er han mere opplagt. Kommer nok til aa begynne med fast kveldsbad naar han blir litt stòrre.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #29 Skrevet 29. februar 2008 Jeg bader dattera mi hvertfall annen hver dag, innimellom kan det bli hver dag. Den eneste grunnen til det, er at hun elsker å bade. Blir kjempe lei seg når hun må opp av badebaljen sin. Syns det er hyggelig med badetid jeg, hun sitter selv i badebaljen og kjempe-koser seg. Plasker og har det nokså moro, så å bade henne hver hver dag er ikke noe stress.. Men det finnes unntak, er ikke slik at jeg insisterer på at hun må bade hver dag.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #30 Skrevet 29. februar 2008 Dusjer han ca to ganger i uka, han liker ikke å bade så det blir alltid dusj;) Vasker han såklart godt hver dag for det, men har blir lett tørr så vil ikke dusje han oftere.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #31 Skrevet 29. februar 2008 1 gang i uka. Han er ren og fin og har ikke noen problemer med huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå