Gå til innhold

Hvor ofte bader dere ungene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bade babyen?

Min får bade hver annen el hver tredje dag. Jeg synes det holder, ungen er jo ren for jeg vasker han godt hver dag.

Vet noen som insisterer på at barnet må bade hver dag. Jeg synes det blir stress og unødvendig.

Enig?

Uenig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bader vi også babyen hver 3 dag. Vil ikke risikere tørr hud, og jeg vasker han med klut hver dag ;-)

Skrevet

Hver 3 dag her også =)

Skrevet

Jeg bader henne annenhver dag, men er veldig nøye på å vaske hver dag, spessielt under armene, under haken, inni hender og i kne hasene..

Er jo litt unødvendig å bade dem hver dag mener nå jeg da.. Bør jo opretteholde normalfloraen også :)

Skrevet

Pga tidsnøden kan det fort bli bare ei gang i uka:)

Seriøst.

Skrevet

Jeg bader henne 1-2 ganger i uka.

Men vasker godt med klut om morgenen og skyller i tillegg rompa under rennende vann i springen om kvelden, hun er så rein og fin atte ;-)

Skrevet

2-3 ganger i uken =) Med eldste barnet mitt badet hun hver dag og hun har store plager med eksem og tørr hud den dag i dag. Vet ikke om det er noen sammenheng eller ikke men. Helt ok og ikke bade babyen så ofte synes jeg =)

Skrevet

Vi bader 2 ganger i uken, lørdag og onsdag.

Men hun er jo bare 3 uker også da :)

Skrevet

Vi bader jenta vår på 10uker hver dag, og det har vi gjort siden hun var 3uker. Bader henne ikke for å vaske henne hver dag, men hun elsker vannet, i tillegg blir hun så kosete og trøtt når hun har badet, og sovner uten en lyd :)

Skrevet

vi er på svømming 1 gang i uka, i tillegg bader vi en eller to ganger, kommer an på hva vi får tid til :)

Skrevet

Samme som Bris! :) Bortsett fra at vi har fredag og tirsdag!

Skrevet

Hs som var på svangerskapskurset sa vi kunne bade ungen hver dag el hver tredje uke hehe.

Blir ca hver 3. dag her.

Skrevet

Her blir det bad hver dag. Hun elsker det. Bruker ikke såpe hver gang, bare en dråpe olje. Det har vi gjort siden hun ble født. Er nå 3 og en halv månde.

Skrevet

Hun bader hver kveld, ikke for å vaske henne,men det har blitt en del av leggeritualet. Bader først så spiser hun så legger hun seg, da sovner hun tvert.

Skrevet

vi bader nesten hver dag, men her er det mye gulp og mat overalt i løpet av en dag. baby liker foressten også veldig godt å dusje! noen andre som gjør det? vi tar familie dusj, da får alle tre vasket seg-

Skrevet

Jeg liker ikke å bade tulla mi så ofte, så jeg gjør det en gang i uka. Vasker henne med en klut hver dag, for hun blir jo ikke skitten.

Skrevet

Vi har badet oss sin hver dag fra vi kom hjem fra sykehuset, vi bruker ikke såpe i vannet hver dag, han elsker vann og vi har rutine på det så bading halv sju,mat også sovner han rundt 7:) er veldig fornøyd med den rutinen, han er jo ikke skitten, men har lagt det til som vane:)

Skrevet

Unnskyld meg, men å si at man ikke har TID til å bade ungen sin er helt høl i hodet....

er greit at noen bader hver dag og andre 3 ganger i uka, men når noen sier at man ikke har tid så blir det for dumt syns jeg.....

Ta tid til ungen din!!!!! Det er da ingen unnskyldning..

Skrevet

Vi bader hver dag vi =) Hun elsker å bade og jeg synes det er kjempe kos å bade henne

Skrevet

Snuppa mi bader 2-3 dager i uka, men vaskes med klut hver morgen :)

Skrevet

Jeg bader henne annenhver/hver 3. dag. Vil ikke tørke ut huden hennes, og "plage" de naturlige bakteriene unødig. :)

Skrevet

her bader vi lillegutt hver kveld som en del av leggerutinen, hender han alikevell blir med meg i dusjen på morgenen:) han elsker vann <3 babysvømming 1 gang i uka i tillegg:)

Skrevet

De 3,5 første mnd badet hun en gang i uka nå bader eller dusjer hun hver kveld som en del av leggerutinen.

Syntes ikke det er stress i hele tatt.

Vi vasker ikke med såpe hver dag da bare hvis det er behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...