Mitt vakre trekløver Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Lillegutt er straks 4 mnd. Fra han var 2 mnd til han ble 3 mnd sov han godt både på dagen og natta (2 måltider på natt). Fra 3 mnd (og vaksinen) har han surra veldig når det gjelder soving - både på dag og natt. På dagen kunne han sove både 2 og 3 timer i strekk, nå sover han bare 30-40 minutters lurer, og på natt sover han ikke like lenge i strekk:( Han er veldig fornøyd når han først er våken på dagtid, men trodde en gutt på 4 mnd trenger mer søvn enn bare korte lurer? Og vil jo helst at han skal sove lenger om natten jo eldre han blir! *puh* Er det på tide å introdusere noe annet enn mm?? Og i så fall hva? Hva begynte dere med? Og når ga dere det - på dagen, ettermiddagen eller kvelden? (bortsett fra når du testet det ut om de tålte det) Svigermor sier at vi kan starte med middagsglass..... Jeg selv trodde velling var en grei start..... Mens man leser om en skje eller to med grøt her inne.... Når og hva starter jeg med? Når introduserte dere fast føde - og hvorfor? Litt mange spørsmål.... men setter pris på noen erfaringer her:)
Mitt vakre trekløver Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2008 dytter bittelitt:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Det er forskjellig hvor mye de sover om dagene, men litt skal de jo kansje få til. Min sover 40 min til morgen dupp to timer etter hun står opp. Så sover hun tre timer mitt på dagen, og en halv time på etter middagen. Min er 6 måneder. Til spørsmålet=) Hun begynte med grøt tilvenning en uke før 4 måneders dagen, hun la ikke på seg nok. Og jeg ammet 11 ganger i døgnet da ca, så det var dags å begynne. Etter tilvenningen ga vi grøt til kvelds. Pupp, grøt, vask og pysj så pupp igjen. Så var det natta. Etter en måned ca merket jeg på humøret og søvnen på dagtid faktisk at hun var sulten. Startet med mål nr 2. Den fikk hun 10 -11 tiden. Stå opp, pupp, pupp, grøt, pupp. Sove For 1 uke siden startet vi med middag ved 14 15 tiden, så hun rakk å bli sulten igjen til kveldsmat. Funker som bare den. Så nå ser det ut sånn Stå opp pupp pupp pupp grøt Sove Pupp pupp sooooove Pupp+ middag sove Pupp Pupp Grøt Pupp Natta jepp sånn er det
salamander Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 gutten min spiste masse om natten, derfor prøvde vi med grøt en uke før han ble 4 mnd- + at tennene tittet frem og når de ble lange ville ikke jeg gi pupp. begynte med maisgrøtpulver blendet med mm ca kl 14 på dagen så fruktpure-så grønnsakspure har holdt på i tre uker og nå har vi morgen pupp pupp+grøt pupp pupp+fruktpure grønnsakspure+vann pupp +pupp to til fire ganger om natten han sover 30min hviler ca 5 ganger om dagen
"gullet" Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 ingen av mine barn har sovet noe mye på dagtid før de begynte og krabbe rundt på gulvet... ang mat jeg startet m velling til mine to første og d kommer jeg også til og gjøre denne gangen, startet m velling først på morran, dette i tilfelle mageknip.. den var veldig tynn til og begynne m og så gjorde jeg den tykkere etterhvert, til slutt grøt
"gullet" Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 å legge til at de fikk en bedre nattesøvn etter de begynte m d
Mitt vakre trekløver Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for at dere delte deres erfaringer med meg:) Kommer nok til å prøve og gi noe ekstra snart ja.....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå