MonaK5 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Vår sønn holder på å vokse ut av bilstol nr.1. Den går egnetlig opp til 13 kg men tviler på at man får plass til en baby på 13 kg i den. Så om noen har prøvd bilstol som de er fornød med er vi takknemlig for tips:) Mona
Bergene Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Vi skal kjøpe brio zento sitt, kan brukes begge veier og er fra 9 kg til 25 tror jeg det var, men er ikke helt sikker.
esperanza33 Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Hei jeg skal og kjøpe stol, er veldig i tvil, søkte nettet på stolen fikk opp dette!! - Brio-stol svikter Konklusjonen av testen er klar: Den populære barnestolen Brio Zento svikter i testen, og også andre stoler viser seg å være for dårlige. ... http://forbruker.no/bil/article1802911.ece
nurket4a Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Har nettopp kjøpt ny bilstol. Stod mellom akta graco cosmic comfort og en av stolene til besafe (husker ikke hva den het!). Valgte akta graco sin da den kan være både forover og bakovervendt, hodestøtten var best på denne, tar ikke så stor plass i bilen og en kan regulere rygg og sittedelen. Det var denne vi syntes virket best, men skal innrømme at jeg kanskje synes den er litt bratt i ryggen til lillegutt på 6mnd som ikke kan sitte selv enda. Bortsett fra det er vi superfornøyd med den.
Nilu♥ Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Selvfølgelig BeSafe bilstoler. Alle andre bilstoler har blitt testet i kræsj og løsnet fra bilsetetet i BARE 36 km i timen!!!! BeSafe bakovervendt bilstol er best! Den kan brukes opp til 4 år/18 kg! Skal se om jeg finner en link til denne testen.
Nilu♥ Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 http://www.dinbaby.com/felles/guider/utstyrsguiden/tester/testing_av_bilstoler_2006
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 hts izi combi e best:)
Lille skatt blir storesøster Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Vi har også BeSafe Izi Combi. Veldig bra stol.
Nilu♥ Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 hts izi combi er BeSafe sin stol. Finnes i mangen kule farger. Husk at de skiller mellom en som kan brukes bakover og fremover og en som bare kan brukes fremover! Et svart "håndtak" med noe rødt er den som kan brukes begge veier. Det anbefales at barnet sitter bakovervendt så lenge som mulig, helts til 4 år! izi combi stolen kan brukes bakover til 18 kg og fremover til 25 kg. Alt dette vet de på Barnas Hus, Reflex etc!!!!
Nilu♥ Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 www.hts.no Alle besafe stolene! Bilselgere anbefaler også denne stolen!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 bebe confort-Axiss (9-18 kg), Koster 3890 i norge, men vi bestilte den via en tysk nettside og betaler 2800 inkl toll. Genial stol!!!!!
Mamma'n til 2 Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Et lite tips ang bilstol nr 2. KJøp en som passer til deres behov som bakovervendt. Og kjøpe en som skal passe lengst mulig er bare tull siden du alikevel må ha en forovervendt barnestol etterhvert grunnet nye regler og at poden vokser ut av stolen. Vår sønn vokste ut av stol nr 2 allerede når han var 2 1/2 år gammel, Han var da 100 cm lang, og en foroverlendt bilstol passet bedre.
@nemone Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Vi har be safe izi kombi fra HTS til eldstemann og skal kjøpe samme sete til yngstemann også. Dette setet kan snus begge veier. Koster 2500 SEK på Happyland på Svinesund, og det er også kampanjer på det ofte i Norge har jeg sett.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Den testen som de viser til her er ikke ny. Sist test i forbrukerportalen kom HTS Be safe og Akta Craco best ut. Det er viktig å ta med bil og prøve flere seter, er utrolig stor forskjell på bilene.Og hvike bilseter forhandlere anbefaler er ganske varierende, det har jeg fått bekreftet når jeg var på sete shoppin:) Vi har både et Be safe og Akta Craco DuoLogic og er mest fornøyd med Akta C. Be safen tar mye større plass i de bilene vi har også. Lykke til med valget.
MonaK5 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for så mange svar! Opptatt av at den ikke må være for bratt i ryggen, det setet vi har nå synes jeg var ett mare i starten da det var så bratt. Opplevdes ikke som behagelig for vår lille. Vi vil ha det sete som er mest sikkert, men det må også være behagelig å sitte i. Skal se på linkene som dere har lagt ut. Mona
Nilu♥ Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Stolene skal være bratt i ryggen! Det er det tryggeste barnet ditt kan ha!!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 ja skal være bratt i ryggen...ais bilforetning fører og hts izi combi sete,husk som hun over sier at kjøp det som kan brukes begge veier:) ais er litt billigere enn reflex:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Hvis barnet "ligger" for mye bakovervendt i setet og selen glir litt ned på skulderen, fyker hele ungen ut av setet ved en evt kræsj... Derfor de er litt rette i ryggen.
Nilu♥ Skrevet 27. februar 2008 #21 Skrevet 27. februar 2008 Vi kjøpte stolen på Reflex, og noen få dager etter så jeg den 700 kr biliger på BarnasHus...Veldig gøy da vi er studenter begge to og en utgift på 3.500,- svir rett etter jul og rett før to veiavgifter.... PS soltaket som fåes kjøpt utenom stolen er noe drit, ikke bruk penger på den!!!
susa :) Skrevet 27. februar 2008 #22 Skrevet 27. februar 2008 SE HIT! Venninnen min var innblandet i en skikkelig kollisjon med tre biler involvert. Bilen de satt i ble først påkjørt bakfra som førte til at bilen deres ble slengt over i andre filen og deretter ble de påkjørt av en annen bil i siden på bilen. Jeg så bilde av bilen deres etter kollisjonen og den var totalvrak! MEN, datteren hennes på ca 1 år kom helt uskadet fra det. Bilstolen hun satt i var hts besafe izi combi. Så valget vårt var klart når vi skulle kjøpe bilstol nr 2 til gutten vår hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #23 Skrevet 28. februar 2008 Vi er knall fornøyd med var hts besafe stol!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå