Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Gutten min på 7 mnd rullet seg av sofaen i sted!! Gjett om mamma'n har dårlig samvittighet for at hun 'bare skulle hente noe'!! Huff.. Han landa på panna, ser jeg, for det er rødt der, men ingen kul foreløpig. Han skreik i 3-4 min, også spiste han pupp og sovnet. Skal jeg ringe legevakta??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Han tåler nok det. Er utrolig hva små barn tåler.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 man bør helst ikke sove etter fall og slag mot hode pga fare for hjernerystelse. prøv å vekk han med hjevne mellomrom å følg NØYE med. Virker han uvell så kontakt lege med en gang.
Sally&Tiny Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 For et utrolig teit svar anonym 1457. Jeg ville nå kommet meg av dib og ringt og hørt med legevakten.
*novemberbebbis* Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg må si meg enig med hu anonyme over her som sier at det går nok bra, for faktisk så tåler disse små MYE. Når de skal lære seg og gå, faller de jo mange ganger med huet rett ned i gulvet - det er slik de små lærer balase! Vi er skapt for å tåle slike små fall. MEN klart det går ann å følge med på barnet !
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 OK...hva skal jeg se etter når jeg vekker han da? HI
mamma til s@lma Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Enig med anonym her over, det går mest sansynligvis bra og de fleste barn tåler slike fall, men JA, du burde kontakte legevakten og snakke med de. Man har aldri garanti, og siden du ikke var til stedet da han falt, burde du hvert fall sjekke han. Best å gjøre det en gang for mye, selv unødvendig, enn å la vare. Det går nok bra med gutten din, men ta han til lege, for sikkerhetsskyld.
mamma til s@lma Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Bare vær obs på om han er sånn som han pleier å være, spiser normalt, ikke kaster opp eller er sløv. Pass på at han ikke sover lengre enn vanlig, hjerneskader kan forårsake at man blir søvnig og mer trøtt enn vanlig.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Eg hadde ikkje ringt legevakta. Hvis han skreik med ein gong betyr det at han ikkje besvimte. Når han våkner skal du sjå om han opptrer som vanlig
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor ikke legge barnet på et trygt sted når du skal bare hente noe? Tar ikke lange tiden.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar. Han er våken og leker på gulvet, skal følge nøye med han i dag. Anonym: jajaja, vi er ikke 100% perfekt som deg, og lærer dessuten av våre feil. HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Sønnen min falt ned fra sofan da han var 7 uker. Han skrek med en gang, men ble skikkelig sløv og vile bare sove. Så tok han til lege. Fikk beskjed om å følge med han den natten bare og vekke han innimellom for å se hvordan han var. Nå som han er 8 mnd og reiser seg og går etter ting går han ofte i gulvet med hode først og gråter og får kuler og blåveiser. Det er vel ikke så langt ifra å falle fra sofan som å stå oppreist og gå på tryne i gulvet. Men er det med hjernerystelse man må være obs på. Men da blir dem sløve, vil sove hele tiden, kvalme og kan kaste oss. Skjer det bør man ikke drøye det med å ringe lege. Siden han leker og slik nå så ser det jo ut til at det har gått helt fint Bare passe på i natt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 å du anonym. Alle gjør som sagt feil. MEN vi lærer og tror ikke hun legger ungen på sofan'n neste gang
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Panna er det stedet i hode det er tryggest lande på. Tåler mest.. Hvor er det fotball spillerer tar imot ballen i stor fart i lufta immimellom?? jo HODE.. og PANNA.. (fortalte legen meg da jeg var der med lillgutt) .. hehe..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 Hadde dere syns det var like greit hvis det skjedde i en barnehage eller hos noen andre? Tror ikke det nei.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 Nei om ungane får kul i panna i bhg blir det sjølvsagt meldt til kommunen. Skulle berre mangle
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes det er et 'ork' å skulle flytte babyen hver gang jeg bare skal hente noe og være borte fra henne i et lite minutt.. Noen ganger sover hun, andre ganger er hun opptatt med en leke eller lignende og jeg synes det er så kjedelig å avbryte henne. Men -jeg har ikke teppe under sofabordet og har klistret på sånne 'gulvbeskyttere' under bordbena slik at det lar seg gjøre å skyve bordet inntil sofaen. Krever litt styrke, så det er ikke sjans i havet at ungen klarer å syve bort bordet dersom hun skulle rulle den veien.. Bare et tips som fungerer greit her -og som jeg antar godkjennes av 'mammapolitiet' her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå