Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent på om det er noen andre som tar pergo nå, eller nettopp har tatt? Hadde vært kjekt å kunne dele spenningen med noen her inne;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,denne pp går jeg på dobbelkur med pergo.

Tar i tillegg metformin.

Er på syklusdag 14 i dag.

Skrevet

åh, spennende:) dvs at du tar to tabletter istedet for en hver dag?

jeg er på syklusdag 9, så idag begynner vi for fullt med prøving.

Når har du IKM?

Skrevet

Ja,tok 2 tabletter daglig.

IKM har jeg 11 mars. Enn du?

Hatt mye bivirkninger av pergotimen?

Denne gangen så har jeg vært litt plaget av hetetokter,og en smule hormonell-stakkars gubben.hehe

Men ellers så har det gått fint.

Skrevet

ok, er første kuren min så er foreløpig på enkel dose. Jeg har IKM 18. mars. *håpe*

Hadde hetetokter i går, og var sinnsykt hormonell. Forbanna halve dagen:P men mye bedre idag.

Du har tatt pergo før eller? Prøvd lenge å bli gravid?

Skrevet

hehe..kjenner til di bivirkningene ja.

Jeg har tatt 3 enkle pergokurer før, og nå en dobbel.

Ble gravid på første kuren, men mistet. Men da vet vi ihvertfall at det er håp!

Har prøvd i nærmere 3,5 år nå, så jeg begynner å bli temmelig drittlei.

Skal til gyn i midten av mars, så får jeg høre hva som skjer videre.

Skrevet

Hei:)

Jeg venter på mens,så skal jeg begynne på min 4 dobble Pergo-kur...

Sliter med å få EL:( Så på den 4 kuren,håper jeg inderlig at noe skal skje!!!

Har hatt humørsvingninger av Pergo jeg også..Slitsomt.Men er jo verdt det hvis man blir gravid:)

Skrevet

hei hei :o) jeg går på min 1 dobble pergokur.... venter på tr.. tror den er rett rundt hjørnet.... Etteraom jeg spotter en god del :o( Så da begtnner jeg vel på min 2 kur i mars... Litt oppgitt fordi jeg av en eller annen grunn trodde den ville sitte på 1 forsøk:o(

Klem fra meg

Skrevet

PS. eneste bivirkningene jeg har hatt på dobbel kur er litt hetetokter... ellers har jeg ikke merket noe :o)Yeeeih noe positivt..hihi

Skrevet

Jeg er på 2. kur nå :-) Tar dobbel. Har tatt pergo tidligere også, men nå synes jeg at jeg har mer bivirkninger *SKRIK* Hetetokter, hormonell de luxe..og veldig synsforstyrrelser. Men det går jo fort over igjen :-) Er på syklus dag 8 nå.. Har kjøpt ELtester for første gang, så jeg er spent!

Artig med egen pergotråd da! hihi

Skrevet

Ja,det er jo morsomt at vi er flere som går på pergo nå.

Å da satser jeg på at spiren sitter hos oss alle nå snart:))

Jeg har trua på at det skal funke denne gangen, men den følelsen har jeg nå hatt hver gang, så det er jo ikke stort anna å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet å se..

Skrevet

Hehe, kjenner følelsen ;-) Prøver liksom å være realist osv, men HVER mnd (vel..mnd er det jo ikke med de århundrer-lange syklusene her, men men) er jeg egentlig helt overbevist om at jeg blir gravid "denne gangen" .. (på samme måte som jeg alltid tror jeg vinner 1 milllion i tiping de gangene i jubelåret jeg husker det) .. MEN jeg satser på at vår positive innstilling og magefølelse er en bra ting, som hjelper oss å få en liten spire i magen :-) Tror det er viktig å ha troen!

Skrevet

Skal vi holde tråden en stund da? Så hører vi hvordan det går med hverandre?

Når har dere IKM?

:)

Skrevet

Jeg er inne i min 3 prøveperiode med Pergo og første gang med dobbelt kur. De siste 3 månedene har jeg hatt sykluser på 40-41 dager og ikke påvist EL. Fikk utslag på EL test en gang men blodprøven kunne ikke bekrefte at jeg hadde hatt EL. Denne måneden tar jeg i tillegg Metformin og akupunktur.

På dag 13 (i går) fikk jeg utslag på EL test så nå krysser jeg fingrene for at det skal klaffe. Håper det er et godt tegn at jeg fikk utslag så tidlig (dvs normal tid) i syklusen i forhold til tidligere.

Jeg leste på bruksanvisningen for EL testen at PCOS kan gi falske utslag. Noen som har noen erfaringer med dette?

Så jeg krysser fingrene for at det skal klaffe denne gangen ....:-)

Skrevet

Hei.

Jeg skal begynne på min første pergokur om 3 uker hvis syklussen min er stabil da, noe den ikke har vært siden juli 07. Er veldig spent. Hadde vært morro å fulgt hverandre gjennom mnd som kommer.

Jeg fikk beskjed fra legen at jeg hadde en hormonforstyrrelse som gjorde at jeg nesten alltid testa positivt på eggløsningstester, så de kunne jeg bare kaste. Jeg har ikke hatt eggløsning på mange mnd, så ikke rart jeg ikke blir gravid gitt.

Krysser fingrene for alle som er her inne ;D

Skrevet

Åh, spennende, det går nok skal du se;)

Jada, pcos er skummel sånn sett, for den gir falske utslag på både el- og graviditetstest i noen tilfeller. Har erfaringer med dette så det rekker. Skikkelig plagsomt, for jeg er jo da avhengig av å dra til legen for å få sjekket alt.

Satser på at alt klaffer;)

Klem Silje

Skrevet

KR0705:

vanskelig å vite når man har eggløsning når man ikke engang kan teste med eltest. Ja, disse hormonforstyrrelsene er noe skikkelig herk, ødelegger mye for oss.

Jeg har hatt eggløsning, men blir bare ikke gravid, må jo være det at vi bommer på ett eller annet. Tipper laparaskopi blir det neste for meg :/ kanskje like greit egentlig.

Håper det klaffer for oss alle snart;)

Skrevet

Hvordan går det med pergo-jentene da?

Jeg regner med at jeg har hatt el nå, for de siste to dagene har jeg hatt mye stikninger i magen. Så da håper jeg bare at det er en pitteliten spire der som klorer seg fast.

Har ikke ikm før den 11 mars, så det blir nok ikke noe testing før den tid.

Føler og at jeg har klart å tenke litt mindre på baby denne pp, men det er bare litt mindre altså.hehe

Hadde jo passet utmerket hvis det hadde klaffet nå siden jeg har time til gyn. den 18 mars.hehe

Tror neppe jeg får mer pergotime heller, da han i utgangspunktet ikke ville gi meg det.

jaja...er vel bare å vente å se...

Skrevet

Hei hei :o)

Her gikk det ikke så bra.Som sagt på min første dobble pergokur.. hadde ikm på mandag og hadde sa i går....

Kjempe triste greier... :o( Håper det går mye bedre med dere og at min spire kansje klorer seg fast neste pp ...

Klem fra meg

Skrevet

jeg tror jeg bomma på el. tror jeg fikk det allerede 8.syklusdag, altså dag 3 med pergo. Var så forberedt på at el skulle komme etter at jeg var ferdig med kuren, men det ser ikke slik ut. Er spent på om syklusen min forandres da og kanskje blir kortere siden el kom så tidlig. Har egentlig ikm 19.mars, men tror det er nødt til å bli tidligere nå.

Blir spennende i alle fall. Men er jo rart da; 19.feb fikk jeg tr, 26-27 hadde jeg el slim, altså antakelig el 27.feb. Og da er det egentlig 21 dager til jeg skal ha tr?? det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Skjønner ikke det her helt....

Skrevet

Hmm, ja,det var tidlig å ha el.. Kanskje du har el 2 ganger denne mnd?*håpe,håpe*.

Men synes det er rart at man får beskjed (ihverfall jeg) fra gyn om å ha sex fra dag 11 i syklusen, og deretter annenhver dag-hvis pergo kan føre til for tidlig el.

merkelige greier.

Skrevet

ja, er skikkelig forvirra... tror du det er mulig å ha to eggløsninger?

jeg fikk ikke beskjed om hvilken dag, men leste en eller annen plass at jeg tidligst trengte å begynne dag 9, men det blir jo faktisk i seneste laget for min del... er jo faktisk snakk om at jeg har hatt el bare to-tre dager etter siste menstruasjonsdag...

fatter ingenting...

Skrevet

Hei ville bare si at jeg tok min første kur med Pergotime denne pp, enkeltkur. I dag testet jeg gravid på clearblue. Jippi. Dette var 8pp. I tillegg har jeg gått på Provera fra EL og skal ta siste tbl i dag. Har hørt at det er ganske mange som mister når har gått på Pergotime så er litt bekymret allerede.

Dessuten har gått på Provera pga spotting, i alle pp frem til nå har spottet fra 9. dag etter EL og frem til mensen. Nevnt dette for leger men uten at de har ment det kunne være grunnen til at vi ikke hadde blitt gravide, men jeg har hatt en følelse av at dette ikke har vært bra, og denne pp har det kun vært minimalt spotting hver morgen dag 9+10+11 etter EL og så ikke mer.

(Jeg fikk vite av gynekologen min at når jeg gikk på Pergotime skulle vi ha sex annen hver dag fra dag 5- dag 20., vi hadde kun fra dag 6 -dag 17 ca.)

Skrevet

Gratulerer så mye;) er så godt med slike innlegg sånn at vi ser at det finnes faktisk håp ;)

Ikke bekymre deg så mye, skjer det så skjer det, men vi og tror håper selvfølgelig at spiren din holder seg fast.

Masse lykke til, gratulasjonsklemmer fra meg;)

Skrevet

Tusen takk raymondsdatter. Ja vi går bare rundt og smiler nå. Må jo innrømme at jeg til tider har tenkt tanker som " tror aldri jeg blir gravid" og " jeg kan sikkert ikke bli gravid". Merkelig som man kan tenke slik selv om man "kun" har prøvd i 8pp.

Følte på meg at det ikke var bra med all spottingen min, selv om gynekologen mente det ikke skulle ha noe å si, men fikk allikevel Provera mot dette og jammen så har spottingen endret seg denne pp, så tror nå fortsatt at dette har vært en stor del av problemet.

Håper dere her inne kommer snart etter meg med en liten i magen!!!

************************************************************************************************************************************************************

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...