Gå til innhold

Lei av å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 5 måneder som er svært utolmodig når det gjelder amminga..bruker skjold så det gjør ikke saken noe bedre. Er så lei av å ikke kunne gå på besøk, cafe o.l pga at jeg er redd det blir hysteri når han skal ha mat. Enten kommer det for fort eller så kommer det ikke fort nok..jeg pumper meg også på dagen slik at han får morsmelk på flaske på kvelden før han legger seg. Han er så snill å go ellers, men jeg blir helt utbrent av amminga. Prolemet er at han brekker seg når jeg prøver å gi ham erstatning....noen som har tips å råd til en sliten mor?Har lyst å gi ham mat kun fra flaske nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pumpe deg og gi mm på flaske det fungerer bra det.......

har ei tulle som bare tar pupp om morgenen, hun får flaske resten av dagen. skal holde på til hun er året

Skrevet

Jeg brukte også skjold til han var sånn ca fire måneder. Da gikk det helt fint uten. Kunne det være en løsning? Ellers så er det jo like før dere begynner med fast føde. Det er mye enklere da. Da blir det faste måltider og mer rytme på dagene. Lettere å planlegge besøk og kafe o.l.

Så bare hold ut, det blir bedre tider.

Skrevet

jeg sluttet å amme da gutten min var 6mnd...da orket jeg ikke mer,og det gjorde ikke han heller...det tok evigheter å gi ham mat,og da jeg veide ham,hadde han bare gått opp halvparten av det han egentlig skulle ha gjort... da jeg endelig "stakk fingen i jorda"og begynte å gi ham hipp mme fikk vi det bedre begge to!!han spiste somen helt,og var fornøyd.

er ingen grunn til å amme hvis det tærer slik på deg...det er viktig for både deg og gutten din at du har det bra,og du har gjort en kjempejobb med å amme ham i 6mnd!!!

jeg kommer sikkert å få kjeft av amme entusiaster når jeg sier det,men det er et vanvittig ammepress her til lands,men amming er ikke alltid det beste for mor og barn!!!

Da jeg snakket med "min"helsesøster om det sa hun "du har gjort en kjempejobb,men når det er slik det er så gi ham mme,det har han ikke vondt av..tenk på alle de som ikke har melk,og må gi barna sine bare mme...det blir da folk av dem også"

Til slutt vil jeg anbefale hipp mme...den smaker MYE bedre enn nan!!

lykke til!!

Skrevet

Enig. Har tatt helt av dette ammehysteriet. Du har jo fått i ungen mm den første tiden, og det er viktigst. Ammejunkiene kan holde meningene sine for seg selv.

Skrevet

å nå måtte jeg bare svare alså!!!!!! til hovedinnlegger; syns du har vore flink, gjør det du føler er best videre!

Og til Abigail over her!!: for en frekk uttalelse, når du kan si meningen din høyt så må vel vi som brenner for amming også få lov eller?? Og var svaret mitt til HI fælt synes du? Fordet om jeg brenner for amming???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...