Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Større biler har ikke nødvendigvis bedre plass i baksetet!!!!!!! Det er stadig tråder som går på bakovervendte bilseter og plass i bilene. Bl.a. av anonym søndag 24/2, leste så vidt noen av svarene hun/han fikk - og det står flere plasser at: vi har liten bil micra/megane/golf etc og det går helt fint å ha setet bakovervendt. Jeg tolker det videre at da må det jo gå i "alle" biler i hvertfall de som er større! MEN DET ER IKKE TILFELLE! Og det kommer seg blant annet av at i en liten bil som f.eks Nissan Micra er baksetet trukket langt bak - altså god plass mellom for- og baksetet, men tilgjengjeld ingen bagasjeplass. I en litt større bil, gjerne stasjonsvogn, som f.eks Opel Astra - er prinsippet motsatt. Baksetet er satt lang frem for å få størst mulig bagasjeplass, noe som resulterer i dårlig plass mellom for- og baksetet. I vår Opel Astra er det meget ubehagelig å sitte i passasjersetet fremme når vi har Akta Graco LogicoS med base bak. Setet må da stå så langt frem som mulig og helt rett i ryggen... sitter heller bak da! Tror nok vi må vurdere å koble ut airbagen før vi bytter til større sete. Andre ganger er det som noen nevnte rett og slett at beltet er for kort som er problemet - da hjelper det ikke hvor stor eller liten bil man har! Et tips til alle som skal kjøpe bilstol er: Ta med bilen og prøv! Gjerne flere forskjellige stoler og flere plasser i bilen. Kanskje det går i midten bak... Mvh "bil-dilla"
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 hehe... Siden det er et Bil-innlegg du har skrevet, og har underskrevet med Bil-dilla, kan jeg håpe at du vet noe om biler? Har spurt om det før på flere forum, men får aldri svar, så en gang til kan ikke skade: vet du om det er mulig å få satt inn trepunktsele i midten når det bare er topunktssele der i utgpkt?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 hehe... Litt peiling i hvertfall I de fleste biler er det ikke mulig å bytte fra to- til trepunktsele. Desverre. Dette kommer av at det som regel ikke er festepunkter som er sterke nok. På noen få biltyper lar det seg likevel gjøre. Det er i utgangspunktet biltyper med skillevegg mellom baksetet og bagasjerommet, som f.eks Volkswagwn Caravelle og Chrysler Voyager. Håper dette var til litt hjelp! Mvh "bil-dilla"
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Slo meg, da jeg skrev innlegget, at jeg lett kunne få svar på det ved å ringe et verksted. Som sagt, så gjort. Bilen vår da fra midten av 90tallet, og det kaaaaaan gjøres, men da må omtrent hele baksetet byttes. Skjønte det slik at det må settes inn et baksete, med trepktssele i midten fra en annen modell, som passer i vår bil... Sånn omtrent. Fryktelig dyrt på verkstedet.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Jepp, helt sant. Vi har en Skoda Octavia RS (den like stor som en vanlig Octavia) Der er d god plass til bilstol og belte er nok langt:) Men sviger sin bil er belte alt for kort så da må jeg dytte bilstolen frem for så å feste belte bak på ryggen på bilstolen før jeg så presser den tilabke i rett stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå