Gå til innhold

Kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jenta vår har begynt å gråte så mye pga magevondt/luftsmerter... så vurderer å oppsøke kiropraktor så kanskje ting kan bli bedre... men må man gå via lege/helsestasjonen?? Eller er det bare å ringe en kiropraktor????

Hva koster slik behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ringe kiropraktor. Jeg betalte 450 første gang, så 300. Hos oss hjalp det ikke med kiropraktor, men akupunktur har gjort underverker her!! Men ser det er veldig forskjellig hva som hjelper og ikke... (han er plaget med det samme som jenta di og har vært det siden fødselen)

Lykke til =)

Skrevet

Har de akupunktur til de små også?? Gråter de ikke fælt da??

Har jo hørt om soneterapi også...

men når dro dere til første behandling??

Jenta vår blir 3 uker på fredag...

Skrevet

Kanskje ikke vondt... men det er iallefall ikke godt;) Hater selv akupunktur.... har kanskje med at jeg ikke liker nåler:)

Skrevet

Det er bare å ringe kiropraktor og bestille time selv.

Funka kjempe bra for tulla vår!!

Bare dra , ikke noe å nøle med.

Skrevet

Vi har en liten gutt på snart 4 mnd som har vært veldig plaget med magen og tildels nakken / ryggen. Vi har tatt seks behandlinger hos kiropraktor og det hjalp ingenting. Nå har vi tatt 3 nye behandlinger hos manuellterapeut og det har vært et fantastisk resultat. Lillegutt sov fire timer i strekk rett etter behandlingen og sov rundt på natten etterpå. Manuellterapeut er en fysioterapeut med videreutdanning. Dessuten er dette gratis. Du trenger ingen henvisning, bare til å ringe direkte og spør om å få komme! Anbefales på det varmeste.

Skrevet

Litt sen til å svare igjen her jeg nå men...

Gutten vår er 6 mnd nå og var 4 da vi gikk til kiropraktor. Akupunktøren tar imot så små babyer, og det virker ikke som det gjør vondt til gutten min i alle fall. Han gråter ikke i det hele tatt og reagerer fint lite når han setter nålene. Nålene er kjempetynne, han setter bare 2-3 stk hver gang og de står bare i noen sekunder =) Er absolutt å anbefale!

Jeg synes det virket mer brutalt med knekking av rygg og nakke, og merket jeg ble litt skeptisk til det, så gikk bare 2 ganger siden jeg ike merket noen bedring.

Skrevet

Noen kiropraktorer tar imot babyer fra en viss alder, andre helt små.

Vi gikk til kiro først 3 ganger da gutten vår var 2 mnd, og dette hjalp MASSE!! Han var plaget av en blanding ml kolikk og umoden mage. Så, etter tre fine uker, kom det tilbake og vi har nå hatt 4 behandlinger til. Gutten er like fin igjen, og vi er alle glade og fornøyde. Han er 4 1/2 mnd. Vi betalte 400 kr første gangen og siden 300 kr.

Så jeg anbefaler virkelig å prøve dette. Må også nevne at vi forsøkte akupunktur 5 ganger uten noe som helst bedring. Dette er tydelig veldig forskjellig fra baby til baby.

Skrevet

Har nå bestilt time til kiropraktor og håper virkelig det hjelper!!!

Men gråt barna deres under kiropraktorbehandling??

Jeg vet ikke om jeg klarer å være med inn på behandlingsrommet så har bedt pappa om å ta seg fri og bli med oss:)

Mamma er ei pingle:)

Skrevet

Min datter har vært til kiropraktor ca 10 ganger nå pga låsninger i nakken og i bekkenet, og hun ligger bare og smiler når kiropraktoren trykker på henne. Det er ikke knekking på babyer, bare trykking.

Var skikkelig skeptisk første gangen, men det gikk veldig fint.

Hun har faktisk ikke klaget eller sutret en eneste gang.

Første gangen hun var hos kiropraktor var hun ca 3,5 mnd.

Jeg er sånn skikkelig pingle-mamma, og må gå ut når hun skal få vaksine, men kiropraktor er ingenting å grue seg til.

Skrevet

Åååå, det var sikkelig godt å høre!! Ja, bestefar har her tilbudt seg å bli med når vaksinene skal taes... da mamma helst vil være på venterommet:) Og pappa er på jobb... Huff, enn å være så pinglete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...