Gå til innhold

flere plager i 3.svangerskap??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 3.gangs med termin om ca 8 uker. under hele dette sv.skapet har jeg slitt fysisk...koommer med ikke helt ovenpå,og ønsker bare å sove hele tiden. alle prøver o.l er ok..så det er ikke noe galt...

er det andre med liknende opplevelser?

jordmor sitter bare å smiler og sier ja og ha,og jeg føler ikke jeg blir tatt helt på alvor. det er jo tungt og slitsomt å gå slik..ikke bare for meg,men familien også. det er liksom ingen glede over dette som skal skje...noen som har noen råd til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det slik som deg med nr.3. Hadde overhode ingen plager i verken 1 eller 2 svangerskap, men med nr.3 fikk jeg kvalme, trøtthet, sure oppstøt, bekkenløsning osv. Var overraskende for jeg hadde jo vært så frisk med de to andre. Nå prøver vi på en fjerdemann, så det kan jo bli spennende å se hvordan det blir denne gangen.

Har egentlig ingen gode råd, annet enn oppmuntring om det hele snart er over. Min friskeste periode var de siste 6 ukene av svangerskapet :-) og du har jo bare 8 uker igjen, det går kjempe fort! Forsøk å ikke tenke så mye på det, men kos deg med de to du har. Kom deg ut litt og få frisk luft det hjelper på humøret i det minste :-)

Skrevet

Har desverre ikke noen gode råd å komme med. Dette er mitt 3. svangerskap, og jeg koser meg ikke i det hele tatt. Alt er et slit og føler jeg har fått alle de plagene man kan få under en graviditet. Da jeg var gravid de to første gangene gikk alt som en lek, og jeg synes det var koselig å gå gravid. Nå skal det sies at det er mange år siden, så det har kanskje noe med alder å gjøre. ( det blir 17 år mellom yngste dattra mi og babyen som kommer i juni) Er 37 år.

Skrevet

3 gangs gravid her, og dette har vært det verste svangerskapet fysisk, men det beste psykisk, sikkert fordi jeg har vært sykemeldt så lenge og fått slappet masse av i dette svangerskapet. Bekkenløsning, lite jern, kvalme.. har fått alt denne gangen, og tror det er siste gang jeg går gravid, nettopp fordi det å bli så fysisk rammet er kjipt. Nå har jeg vært veldig fin form de 2 siste mnder, men er kjedelig å måtte ta det så mye med ro og ikke kunne jobbe og studere som jeg gjør til vanlig. Forhåpentligvis bare noen dager igjen av denne graviditeten, og selv om jeg gleder meg til å få babyen ut, er det litt vedmodig å tenke på at dette mest sannsyneligvis er siste gangen jeg går gravid. Men syns 3 barn er bra, og kan heller satse på at de gir meg masse barnebarn, og siden jeg har mange søsken, blir vel det også tantebarn etterhvert. Får nøye meg med det:)

Skrevet

tusen takk for svar.

det som bekymrer meg aller,aller mest er at pga alle disse plagene,så blir jeg ikke glad i bebisen...

Skrevet

Det behøver du nok ikke bekymre deg for :)

Jeg er med tredjemann nå, og jeg syns toer'n var værst! 9 mnd i helvete og en fødsel som ikke frister til gjentagelse, men alt var glemt når babyen var ute :) Ikke hadde jeg vondt noe sted, og graviditeten? Joda hadde det helt fint jeg, hadde jeg ikke....??

Selektiv hukommelse er det beste som finnes!

Skrevet

Det er på en måte litt godt å lese at det er flere der ute som merker foskjell. For jeg venter også mitt 3 barn ( er 16 uker på vei) Jeg har aldri vært så uopplagt og i dårlig form som nå. Litt kommer vel av alderen(er 29år)

De første 3 mnd var jeg så trett og sliten og orket ikke noe. Nå har jeg vond rygg og jeg tror det kan være en begynnende bekkenløsning. smertene går ned i halebeinet og kjennes også fremme..

Føler meg sytete på en måte, men må bare innse at jeg ikke er i like god form som med de andre to.

Hvajeg kan råde deg til, vet jeg faktisk ikke. Ut å gå hjelper kanskje, man bruker iallefall føle seg litt bedre av det. Men vit at du ikke er alene med å føle det slik.

Lykke til med forestående fødsel :)

Skrevet

Mitt tredje svangerskap var ganske slitsomt.

Skal sies at jeg var eldre også, men jeg fikk alt.

Først blødde jeg konstant til jeg var 12 uker å veg, så kom bekkenløsing. Etter det kom svangerskapskløe somvar så grusom at jeg måtte settes gang, da hadde jeg så å si ikke sovet de siste ukene.

Nå er jeg gravid med nr 4 og jeg var utrolig kvalm i 2 uker,men nå er jeg frisk som en fisk. Ja bortsett fra bekkenet da

Skrevet

Var for min del like frisk og pigg i sv.skap nr. 3 som i de andre.

Skrevet

da er vi like langt, er 7 uker til termin, og høres ut som ditt svangerskap er likt med mitt. venter også nr tre, og har vært i en slags avgrunn, hvor hodet mitt ikke har fungert. Det begynte med ekstrem svimmelhet, gikk over i en miks av hodepine og ekstrem trøtthet, og i et par måneder nå, har det føltes som alle tanker må gå gjennom "tykk tåke" for å komme ut.

men nå endelig de siste to ukene har jeg generelt hatt det mye bedre - har gått et yoga-kurs og kjøpt avspennings cd - og prøver å ta 20 min avpenning hver dag i stedet for det 2-3-4 timene med søvn som tidligere måtte til (og var uansett drit-trøtt...). Og nå er tåken stor sett borte, og jeg har enkelte dager jeg føler et visst overskudd!!! det er herlig.

jeg hadde også to relativt lette svangerskap med de to første, så var ganske overrasket denne gang, og brukte nok for lang tid på å innse at jeg måtte trappe ned jobb, så kaskje det derfor ble ekstra ille.

lykke til! håper du også kan oppleve noen litt bedre uker før fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...