Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Del Skrevet 26. februar 2008 Har vært igjennom tre fødsler og synes jeg kan tåle det meste av rier og smerter fram til pressriene kommer. Hører mange snakker om hvor fantastisk det er når de kan se hodet komme ut, men jeg synes det er så inn i helvete vondt!!!! (unnskyld språket). Har hatt ganske raske fødsler og ikke fått noen form for bedøvelse på noen av dem og håper igrunnen på litt bedre tid denne gangen. Setter selvsagt pris på at det hele ikke varer så uendelig lenge, men det går rett og slett litt for fort for meg. I det babyen skal ut, så føles det jo som om alt nedentil går i stykker og jeg får ikke mye lyst til å presse den ut - men heller knipe igjen. Og det er så fælt å vite hva man går til...jeg vet hvor vondt det gjør og at jeg får panikk i det babyen kommer... Jeg er en veldig rolig person og har ikke laget en lyd under de andre fødslene...har tenkt på at kanskje jeg burde skrike litt for å få uttrykke den paniske følelsen, hehe. Jeg er også fryktelig bekymret for å bæsje på meg, selv om jeg vet at det er normalt. Har ikke hatt tid til klyster ved de andre fødslene.. men burde nok ikke bekymre meg for det - for jordmødrene er jo både vant til det og veldig diskre så jeg har ikke sett eller lagt merke til noe de andre gangene. Men til tross for denne fødselsangsten, så er jo det å føde også en helt fantastisk opplevelse. Jeg gleder meg alltid til å få symptomer på at fødselen er i gang, og det er et helt ubeskrivelig øyeblikk i det babyen endelig glir ut av kroppen din og du møter ditt lille nurk for første gang. Så ja, meget blandede følelser her hos meg - men jeg hopper i det og går for den fjerde :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136967731-frykter-ikke-riene-men-det-er-s%C3%A5-f%C3%A6lt-i-det-babyen-kommer-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja å presse ut baben er vondt, det er det ingen tvil om. Men du har nok vært utrolig heldig med fødslene dine vil jeg tro. Ikke var du utslitt før pressriene startet og ikke hadde du ligget i et døgn med forferdelige smerter. Så jeg skjønner jo at du derfor synes at å presse ut babyen var vondest ved fødslene dine. (jeg derimot ville heller presset ut en baby 1 gang i uka fremfor de andre riene) Du kan sikkert be om å få pudendalbedøvelse når pressriene starter, da skal man visstnok ikke kjenne ne når babyen blir født. Burde ikke være et problem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136967731-frykter-ikke-riene-men-det-er-s%C3%A5-f%C3%A6lt-i-det-babyen-kommer-ut/#findComment-136967835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes også det er forferdelig vond å presse ungen ut. Akkurat idet hodet kommer. Å herregud!! Måtte jeg beg å tenke på det nå. Huff. Under di to siste fødslene har jeg blitt klipt til slutt og det har faktisk vært en befrielse. Anbefales. Man får bedøvelse, så klippinga kjenner man ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136967731-frykter-ikke-riene-men-det-er-s%C3%A5-f%C3%A6lt-i-det-babyen-kommer-ut/#findComment-136967983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #4 Del Skrevet 2. mars 2008 er det vondt å få pudental blokkade? jeg er livredd for å revne da jeg gjorde det sist,dette blir min 3 fødsel men skrekken er der, første gang ble jeg klippet,og merket ikke det men ett helvete å sy etterpå.merker man ikke smerte nedentil med pudental blokkade? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136967731-frykter-ikke-riene-men-det-er-s%C3%A5-f%C3%A6lt-i-det-babyen-kommer-ut/#findComment-137020445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå