Pepperkakedame Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Stakkars gutten min vil ikke spise noen ting. For ett år siden hadde både jeg, pappan og lillegutt noe legen kalte "virus på tunga". Var da et pat hvite prikker på tunga som gjorde inni granskauen vondt. Trodde han kanskje hadde fått igjen dette, men er usikker. Han fungerer greit på dagen, men vil ikke spise noe, sier alt er sterkt På kvelden og natta gråter han masse, hodeputa er klissvått av sikkel. Tunga vrker egentlig litt hoven syns jeg. Tenker å ringe legen etterpå, har bare litt dårlig erfaring derfra.. Føler de bare tar så lett på ting, ingenting å gi bare paracet. Noen andre som har hatt noe lignende???
alvis Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 En venninne av meg har en jente som hadde litt lignende sist høst. Hun hadde vondt tunge og tannkjøtt. Alt i munnen var hovent og rødt med litt små hvite prikker. Jenten spiste ikke og satt og gråt i flere dager. De var hos legen og fikk en krem som blev smurt på i munnen. Dette var for å lindre smertene. Vet ikke om det var effekt i det. Hun var syk i 2 uker.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg opplevde dette selv i fjor og munnen min ble veldig vond og sår. Jeg fikk mange hvite sår på tunga og det var vondt å spise. Men det gikk heldigvis over av seg selv etter 5-6 dager. Tidligere i år fikk gutten min noe lignende, men han hadde i tillegg utslett på håndflatene og fotsålene (smittsom virussykdom hos barn). Han siklet også mye og ville ikke spise, så jeg ga han mye drikke og moset mat. Det hele gikk over av seg selv innen 1 uke uten bruk av legemidler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå