Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hvordan er det å være hjemme med barnet? Vurderer å gå hjemme et år til men klarer ikke å bestemme meg. Kjeder barna seg?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Datteren min er 16 mnd og jeg er hjemme med henne på dagtid. Jeg jobber deltid i en hvilende nattevaktstilling, så jeg har et lite liv ved siden av da:)) Hehe, trives kjempegodt med jenta mi og ville ikke byttet bort disse dagene med alle pengene i hele verden!! Tror hun koser seg masse også. Men vi er ute og finner på noe stort sett hver dag, hun ser masse til besteforeldrene sine på dagtid og noen ganger henter vi den ene kusinen hennes tidlig på sfo, slik at de får koset seg sammen. Har også noen venninner som er i permisjon med babyer, men jammen er ikke det morsomt også Så nei, jeg tror ikke hun kjeder seg. Hun er i hvertfall alltid blid, en liten solstråle:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har vært dagmamme ett eller to år etter permisjonsslutt. Synes det har fungert greit. Får da vært mere sammen med den lille, og ungen får en litt mykere start på livet. Jeg synes faktisk det er alt for tidlig å sende unger i barnehage når di er ett år. Stakkars små. Jeg vet om en unge på ett år som er i barnehage fra kl 7 til kl 16.30. Mandag til fredag. Han kommer hjem, spiser middag og rett i seng. Stakkars liten. Litt av et liv.........
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Permisjonen min er akkurat ferdig,men går hjemme til sommern mulig jul igjen... Men føler at snuppa her har stort behov for kontakt med andre bar å sosialisere seg lit så vi skal begynne å gå på åpen bhg når været blir litt bedre:) er hjemmeværende nå pga at jeg ikke kan hoppe inn i midten av skoleåret, åsså tjener jeg opp poeng når jeg er hjemme med barn så får jeg artium litt fortere...
Sessa ruger igjen... Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg går hjemme med frøkna mi på snart 19 mnd. Jeg stortrives, men det er jo ikke for alle dette her. Har venninner som aldri kunne tenke seg å være såååå mye hjemme, som føler at de trenger å være i jobb eller studier. Dagen går med til husarbeid og lek, åpen barnehage to ganger i uken, noe shopping og besøk hos besteforeldre. Hun er med på så og si alt jeg gjør. Jeg kan ikke si at det virker som hun kjeder seg. Hun koser seg vel like mye med mamma'n sin som jeg gjør med henne regner jeg med! Ville aldri i verden bytta bort denne tiden. Jeg får jo med meg alt nytt hun lærer seg og det er utrolig gøy å være tilstede når hun oppdager en ny ting hun kan. Jeg kommer til å gå hjemme i hvertfall halvannet år til, da jeg venter nr to til sommeren. Mulig jeg tar en deltidsjobb på kveldstid etterhvert som lillebror klarer seg litt mer uten meg. Jeg har sagt opp jobben min for å følge morshjertet mitt og være hjemme med barna mine!
wirre;o) Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Jeg skulle ha begynt å jobbe etter endt permisjon den 20,januar, så jeg har ikke vært så lenge i ulønnet perm. Min erfaring så langt er udelt positiv. Jeg slipper å vekke henne om morningen, hun får gjøre ting i sitt eget tempo. Vi er mest hjemme, men hun leker med hunden, meg og seg selv. Har noen venninner som er i permisjon, og vi sees en dag eller to i uken. Ellers går vi mye turer ( hunden må jo uansett luftes) og jeg er blitt utrolig dyktig på å ha det ryddig. Jeg er egentlig ett surrehue og har derfor satt opp en egen ukeplan når det kommer til husarbeid og handling, aktiviteter ( som svømming f.eks) og middager. Jeg er ansett i vennegjengen som "karrieredama", men jeg stortives i rollen som husmor og lillewirre kjeder seg ikke. Om så hadde vært tilfelle kunne vi ha gått i åpen barnehage en dag eller to i uken. Eller jeg kunne blitt dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er fortsatt hjemme med en veldig aktiv gutt på 20mnd. Grunnen er egentlig at vi ikke fikk barnehageplass i hovedopptaket i fjor, men innerst inne ville vi at han ikke skulle begynne så tidlig:) Vi triller fortsatt tur hver dag, han går endel selv da:) Kan heller ikke si at min kjeder seg, jeg tror egentlig ikke at så små gjør det, de finner alltid noe de kan studere eller kikke på. Min er med på husarbeidet:) han legger inn i vaskemaskinen og hjelper med å tømme, bærer ut søppelposer, rydder lekene sine på kvelden etc. Ellers leser vi bøker, leker, og så sover han to timer på dagen. To eller tre dager i uka er vi i åpen barnehage, syns han har godt av å venne seg til andre barn. Jeg får bare gjort husarbeid som han kan være med på, det jeg nevnte over. Hvis jeg begynner med støvsuger feks legger han seg så borti at jeg får ikke gjort noe:) Jeg har positive erfaringer med å være hjemme utover det første året, og vil nok velge det ved evt flere barn. Det eneste jeg kan si negativt er at vi har slitt veldig med søvn, og da ville nok en full dag i barnehage gjort han mer "utslitt" på kvelden så han hadde sovnet lettere. På den annen side merker jeg at han av og til syns det blir mye styr i den åpne barnehagen, så jeg er glad at vi dette året kan ta ting i hans eget tempo:)
jet trip Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er hjemme 50% og mini har 50% bhg-plass. Dvs. han er i bhg ca. 2 dager i uka. Synes dette har vært kjempe bra ordning. Vi elsker rolige morgener når vi ikke skal på jobb og så er det veldig greitt å starte dagen tidlig innimellom. I denne uka har jeg fri uka og vi finner på masse å gjøre. Går i svømmehall, åpen bhg, 4-H- gård eller treffer venner med unger. Eller så er vi bare hjemme. Prøver å være ute å leke hver dag. Deilig å være sammen med Mini og ser (nesten) hver dag hvordan han utvikler seg. Men for meg som alenemamma er det veldig godt å ha litt voksenkontakt også da er det jobben som sørger for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå