LilleTravel Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Nå skjønner jeg lite, skjønner dere.. Sønnen min på 4 mnd har hele tiden tatt flaske i tillegg til amming. Nå nekter han å drikke fra flaske, totalt. Problemet er at jeg nesten ikke har melk igjen. Normalt sover han natta rundt, og jeg produserer derfor for lite...nå våkner han flere ganger, sulten, han får jo altfor lite i seg! (I går ammet jeg totalt 5 ganger (han vil ikke ha oftere, han sover og vrir seg ellers vekk om jeg tilbyr), og har jo knapt 100ml pr måltid..så det sier seg jo selv! Sto opp i natt for å amme han to ganger, for å sette fart på sakene..Han ville kun ha melk den ene gangen. Jeg er bekymret for at han får for lite næring! Siden fredag har jeg ammet så ofte jeg klarer, men produskjonen tar seg ikke opp. Total flaskenekt...hva tror dere er grunnen? Har dere noen triks til å få opp meleproduskjon, eller triks for å få han til å ta flaske igjen?
Mariamin Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Legg han til puppen ofte. Det kan ta litt tid, men melkeproduksjonen øker da skal du se. Må bare ha litt tålmodighet. Babyen får i seg mye mer enn det du klarer å pumpe ut. De suger mye mer effektivt enn en pumpe. Lykke til.
LilleTravel Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2008 Takk..skal prøve videre! ;-)
Gothminister Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde masse melk til lillebror,han la på seg 1 kg i mnd mens jeg fullammet han,men alikevell så klarte jeg ikke å få ut mere enn 50 ml da jeg pumpet. 1 gang fikk jeg ut 100 ml.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Er du sikker på at han får for lite. Som regel hyler barn når de er sultne og de får ut mer enn vi klarer å pumpe. Noen ganger føles brystene flate på kvelden men snuppa spiser mer av den fete melken da og sover 4 timer før hun våkner til neste amming. Husk å drikke mye vann og eplejuice og legge han ofte til brystet. Hvis han er rolig og fornøyd ville jeg ikke bekymret meg så mye, du hører nok hvis han er kjempe sulten.
LilleTravel Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2008 Takk..joda, puppene kjennes supertomme ut, derfor tror jeg hun får i seg bare litt. Som kanskje ikke stemmer. Hmm..har ikke tenkt på det. Prøver videre, drikker masse..ammete, funker det?
line_n & sara Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 har du prøvd å bytte flaske? sara brukte avent før, og plutselig nekta hun å ta de, og vi fikk tips her inne om å prøve mam, og det gikk mye bedre! har dessuten prøvd akupunktur for å få opp produksjonen, og etter fire omganger m nåler, var den mye bedre! så bor du i oslo området, kan jeg virkelig anbefale klinikk fjeld på majorstua!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå