Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Da er jeg oppe, la meg tidlig for jeg hadde så vont i går, det begynner å komme seg. Nå vil jeg berre ned for denne samtalen. En internett venn av meg hadde spurt en alternativ person om mitt problem i går, og fortalt også om mitt stoffskifte som går fra å være normal til å ikke være det. Hun sa at det kan være litt av grunnen til min høye fsh. Jeg har jo en uforklarlig høy FSH, så nå skal jeg prøve å pushe enda mer på for å få prøve medsiner, de andre legene og gynekologene mine har ikke ville gitt meg det. men nå skal jeg gjennom IVF og jeg betaler ikke mye penger for å få mislykkede forsøk
miss gunnilla Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Så fint om de finner ut av sammenhengen! Da betyr vel det at om får kontroll på stoffskiftet, så vil også FSH normalisere seg? Er tydeligvis lurt å konsultere flere. Jeg har vært deppa over de på lokalsykehuset her som syns fsh på 12,2 er så høyt at ingen vits å prøve med etter tre ma-er. Men i går hadde jeg telefontime med en privatklinikk i oslo, hadde sendt ned journalen. Var veldig positivt. Alderen er imot meg, men fsh-verdien var ingenting å tenke på sa han, det vil si at den er normal. (skjønte heller ikke egentlig at de her var så hysteriske over den, normalverdien går jo faktisk opp til 12) Fikk også råd om å begynne med dobbel dose crinone fra dag to etter eggløsning, og han mente at jeg kunne ta pergotime annen hver måned så lenge jeg har lyst til å prøve. Her har jeg bare fått tre forsøk med pergo. De har heller ikke villet gi meg noe de gangene jeg har vært gravid, bortsett fra sist gang da jeg maste meg til crinone og ikke fikk det før i uke seks. Noe som ifølge denne klinikken er altfor sent. Kan jo ikke spå om hvordan dette prosjektet går videre, men moralen må vel være at fint å søke råd på annet hold også - og ikke la seg stoppe av de som er kjempenegative. Nå er i hvert fall motet bedre. Og jeg prøver så godt jeg kan å følge kostholdsråd, Tryne. Her er det slutt på cola light. Nå går det i salater, vann og minst mulig raske karbohydrater. :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2008 Så bra at du endelig har funne noen som vil hjelpe dg. jeg kan berre glemme det offentlige for å si det sånn, de gir sånne som meg helt opp. men i det private skulle de ta meg inn, så nå får jeg høre hva de sier. tror nok ikke de gir meg medisiner, men jeg skal vertfall prøve. om det ikke skader å prøve så vil jeg jo helst se om det funker. Stå på med kostholdet:) Vil råde dg til å begynne med wheat grass. etter 3 mnd vil du ha full effekt av dette. det vil si at dersom det funker på dg er det større kjangs for at pergo funker. Grunnen er at dersom fsh verdien din går ned så blir eggene lettere stimulert av medisiner:)
miss gunnilla Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 OK, takk for at du pusher på litt. Skal få bestilt det i dag. Flasken med babyklister står allerede klar! Synd med det offentlige at de ikke kan anstrenge seg mer for å hjelpe. Skader jo ikke å prøve å få hjelp andre steder som du sier, men koster gjør det jo...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Ingen tid å miste vettu, viktig at du prøver mens fsh verdien din ikke er høyere:) Så start på det så så kan det være du sitter med en spire i magen til sommeren:)
seff Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Uff, jeg synes det er så ille at det skal være så forskjellige meninger og "råd" mellom ulike leger :-/ Det er jo ikke noe nytt, det ser jeg i det daglige på jobben (og det gjør sikkert du og ), mye er overlatt til tilfeldighetene og den aktuelle legens syn på og mening om saken :-/ Det gjelder tydeligvis å treffe på den "rette" gynekologen...Håper det ordner seg, Tryne, push på!!!!!!!! Føler sånn med deg; ikke nok med problemet ditt i seg selv, om du ikke skal måtte kjempe for å få adekvat behandling i tillegg. *KLEM*
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2008 takk seff. det er som du sier, mye er overlatt il tilfeldighetene. det er rart at det skal være slik. Jeg håper du finner ut av ditt problem også. Kanskje du skulle gått gjennom den samme undersøkelsen en gang til, så kommer egget snikende ned;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå