Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har fått det,og prøver nå å gjøre opp for meg:) Skjedde i en periode hvor jeg hadde ekstremt dårlig råd. Uansett,noen som har hatt dette og ordnet opp og fått lån? Er redd jeg aldri skal få lån:(
suseduse Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 jeg har hatt, og sambo.. og vi fikk huslån uten problemer. veit ikke om det er blitt forandra siden da, men mener det ble fjernet 2 år etter at det var betalt, men mener å ha hørt at det blir fjernet med en gang man betaler nå..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 SKAL fjernes innen 3 mndr etter at regningen er betalt.....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Hæ? Fikk du lån med betalingsanmerkning??? Jeg har en anmarkning på meg (desverre), og fikk ikke lån da jeg spurte, enda det var et lite lån. Uansett, så fjernesanmerkningen automatisk etter 3 år, selv om du ikke har betalt gjelden. Betaler du, så fjernes den med en gang.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 tror ikke den fjernes etter 3 år,for da skulle jo min egentlig vært fjernet da... Men uansett så prøver jeg nå og ordne opp så da blir jeg kvitt det:) Men lurer på en ting til... Ser de om man har fått ting til inkasso eller er det kun annmerkninger som dukker opp?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Er det etter 5 år da kanskje? Den blir i allefall fjernet etter noen år uansett. De ser kun anmerkningene dine.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Anmerkningen vil bli slettet med en gang alt er nedbetalt. Og da kan du få lan:) Det tar vel et par dager kan jeg tenke meg. Før måtte du vente i 5 år fra alt var nedbetalt til du kunne få lån, men nå får du lån så lenge alt er nedbetalt Dette vet jeg med 100% sikkerhet
nickoline og supermann Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 De skal aldri stå mer enn et år. kan kreve de sltett så fort gjelda er gjort opp. men tror de ser an størrelsen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Det går ikke på størrelse. De skal slette anmerkningen så fort gjelda er gjort opp uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 En betalingsanmerkning blir slettet etter 4 år enten gjelda er gjort opp eller ikke.
FuriLaks Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Betalingsanmerkningen fjernes i det øyeblikket man har gjort opp for seg. Det gjorde min ihvertfall. Fikk lån på 2 mill uka etterpå
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Ja, det er riktig. Blir slettet med en gang den er betalt. Men, om du ikke betaler, blir den slettet etter 4 år uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Hehe gjelden blir aldri fjerner da. Har hatt samme gjelden i 8 ÅR som jeg ikke har betalt har ikke blitt fjernet enda og desuten blir den bare større. (Betaler ikke noe på gjelden heller siden den ikke er min feil at de har gjort en feil og nå kom de med et tilbud om å betale halvparten og resten blir slettet.)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 På finn i dag så jeg et firma som låner ut penger til inkassogjeld. Sjekk på www.financebroker.no. Det eneste de krever er pant i bolig. Alt fra 50000 til 2.000.000. Så det er håp for alle!! Er ikke sikker på dette med betalingsregler, men dette fant jeg idag, og ville bare hjelpe de som måtte trenge det med et tips!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Ja, gjelda blir stående selv om anmerkningen blir borte :-) Men, ja, om det går lang tid, så kommer de ofte med tilbud om å betale halve osv. Det som er dumt da, er hvis du ikke ha noe å ta pant i. Da har du ingen mulighet til å få lån hos slike firmaer heller. Så da sitter du med skjegget i postkassa til du får betalt ned hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå