Gå til innhold

U/T,Noen som har hatt betalingsannmerkning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det,og prøver nå å gjøre opp for meg:) Skjedde i en periode hvor jeg hadde ekstremt dårlig råd. Uansett,noen som har hatt dette og ordnet opp og fått lån? Er redd jeg aldri skal få lån:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har masse betalingsanmerkninger etter at min kjære eks åpnet noen mobilabbonomenter og kjøpte pc og slikt i mitt navn uten at jeg visste det. Må betale ned alt selv, men etter tre år som gjeldsfri kan jeg få lån igjen. Har du prøvd husbanken? Der er de ofte snillere.

Skrevet

måtte du vente i 3 år etter at du hadde betalt ned gjelden før du fikk lån? Er det noen banker som kan låne meg det beløpet jeg skylder kanskje? Er ikke så mye... Men bankene ser vel ikke at man har hatt betalingsannmerkning når de er blitt slettet? Takk for svar:) Fint at det har ordnet seg for deg:)

HI

Skrevet

I de siste årene er reglene rundt betalingsanmerkning endret. Før måtte man vente 3 år fra gjelden ble slettet til anmerkningen ble borte. Nå skal den slettes så fort man har gjort opp for deg -dvs noen dager etterpå. Banker ol har ikke innsyn i hvilke anmerkninger du evt tidligere har hatt, med mindre du søker lån i den banken hvor anmerkningen oppsto. -Men da er det bare å søke i en annen bank.

Ikke noe å være redd for, selv om jeg skjønner det er tyngende å ha anmerkninger hengende over seg. Dersom du har verdier i bolig ol kan du jo søke evt refinansiering for å dekke inn gjelden din med anmerkninger. Nå som det er så stor konkurranse om bankkunder, er de velvillige til å gi ut lån. Lykke til!!

Hilsen "inkasso-inndriver"

Skrevet

Tusen takk for noen oppløftende ord:) Ble veldig lettet når jeg hørte dette:) Går det ann å ringe inkasso byrådet og høre om de er villige til å bli enige i en mindre sum,men at det betales inn med en gang? Har hørt at de ofte er interesserte i å få inn pengene,og at man kan bli enige om en litt mindre sum...

Har ikke noe hus eller noe,men vil gjerne ha så fort dette er ordnet opp i:)

Skrevet

Innen 3 mndr etter at man har betalt regningene, SKAL registrene være oppdaterte. og du skal være annmerkningsfri :)

Skrevet

I inkassoselskapet jeg jobbet i hadde vi mulighet til å slette noe av rentene dersom man gjorde opp saken sin i helhet. -Men det gjaldt som regel store summer som hadde stått over lengre tid. Det er jo selskapene som bruker inkassobyråene som bestemmer dette (feks banken el telefonselskap etc) og det er ikke alltid de tillater å korte ned summen. Men det skader ikke å høre. Uansett er inkassobyråene ute etter å lage en nedbetalingsavtale med deg, og de skal være ganske behjelpelige. Målet både for de du har gjeld hos, og for deg er jo at du skal klare å betale den ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...