Gå til innhold

jobbe gjennom vikarbyrå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man får oppdrag og man føler det ikke er noe som passer hva gjør man da? kan man trekke seg etter man ha prøvd eller har man oppsigelsestid? hvilke vikarbyråer anbefaler dere som kan litt om dette? er litt skeptisk kjenner jeg, men har fått en henvendelse fra en bekjent.

Skrevet

hei! jeg har meldt meg inn i vikarbyrå - og starter et oppdrag for dem neste mandag. Du kan fint melde deg inn i flere vikarbyrå samtidig :) du bestemmer selv hvilke oppdrag du vil si ja til eller nei til. Eks : mitt oppdrag er satt til 1 mnd i første omgang. jeg må da jobbe den måneden hvis jeg har takket ja til oppdraget. men selv om oppdraget forlenges kan jeg kun jobbe den ene mnd jeg har sagt ja til.

er i Adecco jeg da. manpower og toptemp er et par andre du kan prøve :) sjekk op finn.no, alle vikarbyråer legger ut jobbene de har der!

lykke til!

Skrevet

Jeg jobber gjennom vikarbyrå nå. Registrert på mange samtidig.

Man kan si nei til oppdrag, man har oppsigelsestid (14 dager på forrige stedet jeg var). Noen vikarbyrå gir deg mindre noppdrag om du sier nei noen ganger. Men men.

Syns det er stor forskjell i hvordan de behandler deg, men kommer kanskje an på kjemi med din konsulent + forventinger og krav også:)

Skrevet

jentami: jeg er på jobb nå, så bare send pm om du lurer på noe og jeg ikke svarer

Skrevet

Kan jeg spørre hva timelønnen ligger på sånn ca.? Avhenger jo av type oppdrag, men hva får dere? Hvordan er Adecco på jobbe for? Hvilket byrå syns dere er best på timelønn?

Skrevet

Adecco nå og dårlig timelønn på 130.

Proffice forrige uke og da 155:)

Skrevet

jeg får 145 i timen første mnd, så går jeg opp til 155 :)

har jobbet for adecco tidligere og vært veldig fornøyd! timelønnen kommer ofte an på hva slags oppdrag det er.... jeg skal jobbe innen finans og forsikring og det betaler bedre enn f.eks sentralbord eller kantine!

Skrevet

Ja, 130 er jo for sentralbord. men er veldig lite for en kvinne i sin beste alder med utdannelse og erfaring:)

Gidder ikke lengre oppdrag for den prisen for å si det slik..

Skrevet

mmm vanskelig det her med oppdrag syns jeg.. bruker ofte lang tid før jeg klarer å føle meg konfortabel i ny jobb. redd for å takke ja til et oppdrag og begynne der og så finne ut at det ikke er noe for meg! dette var en kontorjobb med 135 kr timen...

Skrevet

Ja, føles veldig rar den første tiden. Om det er korte oppdrag rekker man jo ikke lære seg ting eller bli kjent med folk heller. Jeg e ri oppdrag på 2,5 dager nå! Tidenes korteste? :)

Men de lengre oppdragene lærer man seg jobben på etter hvert og da er det ok.

Ifølge kilder her inne er 135 lite i timen da... Men vet ikke om du kan få høyere lønn? Av og til avhenger det jo av de som gir oppdraget også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...