Gå til innhold

Xavier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om guttenavnet Xavier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enten er du under 20 år eller så er dette tull?????

Skrevet

Hm... Hvis man bor i Amerika og kaller sin sønn for Xavier, er det utrolig tøft navn!

Men hvis man bor i Norge, og heller ikke har Amerikansk familie, så blir det bare pussig, og nesten litt "wanna be" amerikansk. Og det er ikke kult...

Skrevet

Jeg er 27 og det er ingen spøk.

Liker navnet godt, men er ikke sikker på hva jeg skal kalle gutten min endå..

Skrevet

Det er fransk og min tipp-older-far het det.

Skrevet

Okei, fransk altså.. :-) Har bare hørt det navnet i amerikanske filmer og serier. Hvis din tipp oldefar het det, og du vil kalle opp gutten etter han, så blir jo det så klart noe annet enn om navnet bare var tatt ut fra en film eller serie. Men det blir kansje et litt vanskelig og pussig navn for slike vanskelige norske vriompeiser som meg og mange andre som gutten vil møte i sin fremtid? Hva med å ha Xavier som mellomnavn? F.eks Thomas Xavier, Kenneth Xavier, Emil Xavier osv... Bare et forslag da ;-)

Skrevet

Syns det blir for avansert og fremmed i Norge. Kan jo hvertfall ha et norskere navn foran.

Skrevet

Nei!

Hvis du vil bruke det, så bruk det som mellomnavn - da blir det stili :)

Skrevet

Lyder veldig fransk og jeg er usikker på hvordan det uttales - som Savier??

Skrevet

kjenner en spansk Xabier og en fransk Xavier og synes det er et fint navn. Og med franske aner fungerer det helt fint i Norge også synes jeg.

Skrevet

Det utales kzavie (trekk sammen k'en og z'en)

Ja, kansje et mellomnavn, men kan bli litt rart med et veldig norsk norsk navn også, synes nå jeg. Det blir en liten kræsj med det å.

Skrevet

Håper ikke dette er særiøst.. Isåfall, VIRKELIG mindere pent!

Skrevet

Synes det høres fransk ut jeg...

Ikke fint, og ikke passer det i Norge. Husk at ungen skal leve med navnet. Jeg ville ikke ant hvordan jeg skulle uttale det.

Skrevet

Jeg likte det!

Syntes det hørs veldig dumt ut når andre sier det passer ikke i Norge, har ikke dere fått med dere hvor mye forsjellige navn som er i Norge?

Det er ikke bare Kari og Ola lenger.

Syntes det er mye bedre en andre norske navn, som jeg aldrig kunne tenkt og kalle ungen min får resten av livet.

Som for eksempel Thorgeir.

Go for it!

Hilsen mamma -81

Skrevet

Fælt!! Syntes det er mye bedre med litt spesielle navn enn de gamle traverne,men dette ble altfor sært selv for meg..

Skrevet

Jeg liker det!

Kjenner en liten gutt på 1 år som heter det:)

Skrevet

Xavier er faktisk favorittnavnet til mannen min også....(Han er tysk)

Jeg er norsk og jeg klarer ikke å venne meg til det...

Tror ikke han får viljen sin der.

Men hvis du/dere synes det er fint, hvorfor ikke? Ikke bry deg om andres mening! Deres barn og deres valg!

Skrevet

Uttales kzavie?? Det høres så rart ut... Og tungt å uttale også... Ville nok valgt noe annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...