fru finnsnes Skrevet 25. februar 2008 #1 Del Skrevet 25. februar 2008 det hele startet torsdag den 3. jan.. men at riene kom som lyn fra tirsdag den 8 januar kl 7 gikk vannet mitt og riene økte på.. jeg tenkte.. idag da.. idag er dagen...! jeg kom inn hos jordmor kl 8.00 hvor hun fastslo at det var 3 cm åpning og at hodet sto godt nede i bekkenet og presset på, så i dag sa hun... idag blir det nok fødsel skal du se.. riene økte på, og på kvelden ble jeg lagt inn på fødestua med 30 sekunder mellom riene.. kl 05.00 den natten kom jordmor inn til meg å fortalte det at dersom barnet ikke var ute eller i full annmarsj til kl 07,00 ville jeg ble sendt til UNN tromsø for å føde der for da var det ikke lenger forsvarlig å føde på finnsnes pga langtidig vannavgang og fare for infeksjoner.. kl 12.00 annkom jeg og samboern min tromsø i TAXI"!!!! 30 sekunder mellom riene i ca 20 mil med drosje.. det må virkelig være drømmen ja... Jeg var så sinna og frustrert da jeg forlot finnsnes i den drosja at det er ubeskriverlig.. jeg følte meg ikke trygg i det hele tatt og jeg fan hele situasjonen svært skremmende... da vi kom til tromsø ble vi møtt av ert svært hyggelig personale som var forskrekket over at de kunne finne på å sende meg med taxi i min tilstand over en slik distanse.. det var direkte uforsvarlig mente de.. og jeg kan ikke annet enn å si meg enig i det.. vi fikk tildelt en egen fødestue med en gang, og jeg ble undersøkt av jordmor hvor det til min store fortvilelse ble slått fast at åpningen var gått tilbake og var nå bare 1.5 cm.. Er det mulig?? jeg trodde ikke mine egene ører.. jeg var sliten alt da.. noe de viste stor forståelse for.. kl 14.00 ble det satt opp drypp og jeg fikk en vag.pille for å fremskynde modningen av livmorhalsen fordi jeg hadde en svært forhøyet crp.. ks ble da vurdert,men jeg ville føde "normalt", så dette tok de hensyn til, og de så situasjonen ann underveis.. kl 21.00 den kvelden var det fortsatt 30 sekunder mellom Men kl 00.20 kom amnestisi legen for å sette en epidural på meg.. i UTGANGSPUNKTET skulle det ikke sprøytes noe i den.. den skulle bare være satt inn slik at jeg ved et evt. ks fikk være våken.. Men amnestisi legen hadde ikke fått med seg dette.. så han startet å sprøyte ett eller annet inn i den jævla slangen.. jeg sa ifra med en gang at jeg ble forferdelig varm i beina, men dette bare kostet han vekk med at det var i ellefall ikke pga epiduralen.. det kjenntes helt ærlig ut som om noen tømte en bøtte med kokende vann over beina mine.. og før jeg vet ordet av det hører jeg legen og jordmora begynner å hisse seg opp og roper at det er gjort en feil... en feil? spurte jeg, men ble bare børstet vekk.. jeg ble kjempe svillel..holdt på å svime av.. ble lempet opp i senga,men ryggen opp.. blodtrykksmålere kom inn og de målte flere ganger.. blod trykks fall ropte de rundt ørene på meg.. jeg ble redd..fy fader så redd jeg var.. hva er det som skjer tenkte jeg.. jeg mistet ell følelse i kroppen ifra nesa og ned.. jeg og sambo ble overlatt til oss selv inne på rommet.. jeg var helt ned dopa, barnet begynte å få problemer, jeg hadde fått blodtrykksfall og jeg kunne verken prate eller røre på meg.. Slik ble vi sittende i flere timer..alene.. uten noe informasjon over hva som hadde blitt gjort feil.. etter tre timer kom jordmor inn for å sjekke åpningen..7 cm.. det går nok ennå mange timer før den kommer sa hun bare og gikk.. samboerm min var så sinna at det var nr før han sprakk, men han ville ikke gå fra meg.. så vi bare satt der.. tilslutt fikk jeg snøvla frem at jeg trodde jeg burde få litt blodtilførsel til baken.. om han kunne hjelpe meg å snu meg litt i senga å gnikke meg litt der bak.. først snudde han meg til høyre..gnidde litt..rulla meg over på rygg igjen og utbryter,. FY FAEN SÅ MYE BLOD!! før han stormer ut i gangen for å rope på jordmor som da kommer tuslende så bedagerlig inn døra os sier.. hva er det nå da...?? hun skulle se hva det var slikk opptøy for da hun roper.. ALARM!!!! hodet kommer!!! fire andre damer kommer stormende inn på rommet og før vi viste ordet av det var banet ute!!! Men han var helt lilla... halt stille og ikke en bevegelse... det gikk iskaldt nedover ryggen min... men da hørte jeg et bitterlite klynk, og jordmødrene slapp ett lettet sukk.. de mått ta sug på ham, og masere ham en stund før vi fikk ham til oss.. men han var¨der.. ENDERLIG!!!! etter en hel uke i fødsel var han der... den perfekte lille gutten vår!! han var 3194 gram og 49 cm lang da han ble født den 10 januar 2008 kl 03.43 han har i etter tid fått navnet Flemming Alexander. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ja08 Skrevet 26. februar 2008 #2 Del Skrevet 26. februar 2008 Oj...snakk om tøff fødsel, ei hel uke. Jeg vet hva det vil si å være sliten etter 2 søvnløse døgn med rier før en tøff fødsel, men når jeg leser din historie er ikke min i nærheten sammenlignbart. Godt at det endte godt med dere. Ha ei fin tid framover:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-136969175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru finnsnes Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 26. februar 2008 det var ei lang uke mens det hele sto på, men da jeg fikk den lille gutten vår i armene mine var det ingen tvil om at det var verdt det! :0) Jeg har heldigvis ikke fått noen "traumer" etter fødselen og vi ønsker oss på sikt flere barn.. Men jeg er ikke påståelig lenger om at epidural kun er for pyser... tror jeg skal starte en egen liten fan-klubb for den.. Når man møter vegger er det godt å vite at de ter noe mot smertene.. Ingen fødsel er lik...! Min første ble født uten noen form for smertestillende..ikke en gang lystgass, og jeg ble "høy på pæra" og menta at det med at en fødsel skulle være så smertefull bare var oppspinn.. men nå vet jeg bedre :0) og på den lyse siden så må jo nesten neste fødsel gå lettere enn denne! ;0) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-136976642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labambie Skrevet 27. februar 2008 #4 Del Skrevet 27. februar 2008 Huff,stakkars deg.. Kan tenke meg at du føler at kroppen din har blitt ridd av djevelen selv? Du har min fulle sympati,hadde en helvetes fødsel selv.. Stor klem til deg og vesle gutten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-136985191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElinSM Skrevet 28. februar 2008 #5 Del Skrevet 28. februar 2008 Oi sann!!! Det var litt av en fødsel ja. Men veldig imponerende at du tok det så pent, og at du ikke ble skremt av dette. Mange som ikke vil ha flere etter en sånn fødsel. Men ingen fødsler er like:) Gratulerer så mye med gutten:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-136990558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mom Skrevet 28. februar 2008 #6 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror jeg hadde klaget inn behandlingen dere fikk. Hørtes veldig uforsvarlig ut spør du meg!! Fikk du i etterkant vite hva slags feil som hadde blitt gjort? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-136999369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru finnsnes Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 5. mars 2008 jeg kan vel kanskje virke "rolig " nå i etterkant.. og når jeg var neddopet forsåvidt... men da jeg kvikknet til fikk de seg en overhaling... Jeg er nå i prosessen over å klage denne saken inn til pasient skade erstattningen, siden det nå er blitt stillt spørsmål om hvor vidt jeg vil kunne gå tilbake til mitt gamle arbeid etter denne skaden.. Men på den lyse siden... Den neste fødselen kan Umuli bli værre enn denne...! :0) så lenge ingen liv går tapt, årdner det meste seg med tiden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136966064-f%C3%B8dsel-fra-hvette/#findComment-137053733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå