nuttegull:) Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 er jo litt usikker på tekstene da,siden jeg ikke har hørt alle siden fra jeg var liten,å noen har jeg funnet igjenn:) ET PØLSEDYR Jeg ER, Jeg ER et pølsedyr med hode HÆR å hode DÆR, et meget fint og skjednet dyr, det tror JEG,JEG kan si jeg er. Jeg har en far,og så en pølsemor, å så en bestefar,og så en pølsebror, å en tante som er liiiten og en onkel som er stooor, men så er det ingen flere pølsedyr på jord Nr 2 Det tusler og det tasler Det knaker og det rasler Det suser og det tisler Det nynner og det hvisker Refr Wa kamba Swaheli Mombassa Gabooh Maramba Nagumbi Waiganga Mabooh, Ouuh Det kryper og det krabber Av dyr på bløte labber I mørket flakser fugler Og to hyener uler Refr Wa kamba Swaheli Mombassa Gabooh Maramba Nagumbi Waiganga Mabooh, Ouuh I trærne kryper slanger Og fem orangutanger Ved elva lurer stille En sulten krokodille Refr Wa kamba Swaheli Mombassa Gabooh Maramba Nagumbi Waiganga Mabooh, Ouuh Vi lister oss på tærne For skjult bak ett av trærne Der står en farlig tiger Så kjempestor og diger Refr Wa kamba Swaheli Mombassa Gabooh Maramba Nagumbi Waiganga Mabooh, Ouuh Det tusler og det tasler Det knaker og det rasler Hvor tror du stien fører Hva er det som vi hører Refr Wa kamba Swaheli Mombassa Gabooh Maramba Nagumbi Waiganga Mabooh, Ouuh nr 3 Æ hadde følle med 3 små vidunder. Ei på 60 kilo ei på 80 kilo å ei på hunder åsså fridde æ til dæm bak kiosken, ei sa idiot,og ei sa fulingen,å ei sa tosken. å æ ba dæm å kjøss mæ på sjenka, på d ho Caroline,å ho isabell å ho katinka, å flaskene kom som et under, det va akevitt å det va dobbeltrens å det va dunder. Å vi drakk da så alle blei pussa. ei ble born jæm,å ei ble sykla jæm å ei ble bussa;) Nr 4 Stoooore klokker sier tikk takk, tikk takk mindre klokker sier tikk tikk takk takk tikk tikk takk takk men de små vi har i lommene sir tikketikketakktakktikketikketakk Nr 5 MATPAKKEVISA Det er ikke morsomt å spise sin mat Når den ligger i pakke og ikke på fat Den øverste skiven var med syltetøy Det satt fast på papiret som med vinden fløy Så skulle jeg starte med nummer to Men den var spist fra for fordi den var så god I to halve hadde jeg delt skive tre Da den ene var spist, var den andre falt ned Den fjerde var med majones og tomat Majonesen var klemt ut, tomaten var flat Den osten jeg hadde på skiven til sist Satt fast under den forrige som jeg hadde spist Nei det er ikke morsomt å spise sin mat Når den ligger i pakke og ikke på fat Nei det er ikke morsomt å spise sin mat Når den ligger i pakke og ikke på fat MANNEN VAR UT ETTER ØL Det var en god gammel bonde mann, som skulle gå ut etter øl. Han skulle gå ut eter øl, han skulle gå ut etter øl, etter øl, etter hoppsasa, tralalala, han skulle gå ut etter øl. Til konen kom der en ung student mens mannen var ut' etter øl, mens mannen var ut' etter øl, mens mannen var ut' etter øl, etter øl, etter hoppsasa, tralalala, mens mannen var ut' etter øl. Han kysset henne på rosenmunn og klappet henne på kinn, mens mannen var ut' etter øl... Men mannen stod bak en dør og så hvordan det helle gikk til. De trodde han var ut' etter øl... Han skjøt studenten og kona med og så gikk han ut etter øl. Og så gikk han ut etter øl... OLE LUKKEØYET Lillemanns dag er slutt leken er nu forbi, kinnet er hett og øye matt. "Mor" tror du jeg får besøk i natt? Har jeg vært snill hele dagen i dag? Det er ikke så greit må du tro. Si til Lukkeøye at jeg har vært snill, Du kan, kjære mor, om du vil! Tror du Ole Lukkeøye kommer nu? Jeg har lagt meg nu og venter, kjære du. Mine hender har jeg vasket, aftenbønnen har jeg bedt, og jeg kjenner nu at jeg er ganske trett. Send den drømmen som jeg drømte i går natt, jeg var stor,jeg var pol`ti og sto på vakt. Guttene de var så redden, tok av lua si for meg. Det var så moro, ja, den drømmen likte jeg! Mamma, når jeg blir stor, Større enn du tror - skal jeg kjøre bil og ride på hest og i Holmenkollen skal jeg bli best. En blå uniform og et fint gevær, på buksene mine revær, ska' jeg ha når jeg går foran slottet i takt med kongens garde på vakt. Refr.: Tror du Ole Lukkeøye...... Snart har han sovnet inn- god og varm om kinn. Mor sitter stille- hun smiler ømt. "Sov, lillemann, og drøm så skjønt!" Nei, det er ikke så greit, lille gutten min, å være liten som du, men sov du godt, for når du blir stor, er verden større enn du tror. Refr.: Tror du Ole Lukkeøye....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå