Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Altså,hvis jeg søker om permisjon,altså ulønnet permisjon i 6 måneders ekstra og blir gravid da,og dermed kanskje bare klarer å jobbe i 4 måneder før jeg føder....får jeg penger da? Er ulønnet permisjon likevel i arbeid,eller må man da jobbe seks av de ti siste månedene? Altså lønnet?
Minnie Mom Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Du må ha inntekt 6 av de siste 10 månedene. Det som teller som inntekt er fødselspenger, lønn, dagpenger og sykepenger. Kanskje mer, men det er det jeg husker. Ulønnet permisjon er ikke inntekt og hvis du jobber bare 4 mnd vil du ikke få fødselspenger neste gang..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 jeg har 1,5 år mellom mine. Permisjonen var ferdig i august, så søkte jeg jobber tre uker (dvs arb.ledig disse ukene); fikk jobb i 4 mnd før jeg gikk ut i neste permisjon. Regelen er jo at du må ha inntekt 6 av siste 10 måneder, så tenker jo da at du ikke vil få noe.. Men jeg var heldig- de tok ikke snittet fra beste seks måneder, fikk full støtte fra beregning etter de 4 mnd i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå