Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 hvor gammel var de når det ble oppdaget? hva skjedde videre? vi var på ktr i dag. og det viser seg at det er 1 cm forskjell på føttene hennes. ble undersøkt av helsestasjonslegen og helsesøster. Ble henvist barnelege og fikk beskjed om at vi skulle få raskt time pga dette. og at det muligens skulle bli tatt røntgen og ultralyd osv. Det var dette antagelig som var grunnen til at hun ikke vil stå i fanget eller noen sted. Men hun er veldig bevegelig ellers. kryper , sitter og satt seg opp selv på kontrollen i dag. hun blir 11 mnd om ei uke.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Mannen min har det. Ta det på alvor, han har blitt skjev i ryggen og har mye problemer pga det. Han ble ikke tatt alvorlig av lege, og på den tiden stod ikke moren hans opp for problemet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Og han gikk på skole da det ble oppdaget...
"husmor"med lille Nora Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 svarer deg her og eg. har svart deg på skravle. eg har forskjellig beinlengde.. eg hadde 3 cm. de oppdaget det når eg var 1-2 år. gikk da til røntgen, og mangen kontroller på haukeland.. de gjorde ikke noe før eg var 12-13 år. eg gikk med oppbygd skosåle på den ene skoen i håp om at det skulel rette seg opp. men det gjorde det ikke. når eg var ca 11 år var eg på røntgen med handa, for da kunen de se hvor mangen cm eg hadde igjen og vekse. når de trodde eg hadde ca 3 cm igjen å vokse så fikk eg time, ble operert i kneet der dei lirket på et ben over kne skåla så den foten som var lengst ikke skulle vokse.. det gikk kjempe fint:) har hatt litt ryggplager når eg var ca 13-17år men har ikke merket noe nå. (er snart 20). men er ikke sikkert dette skjer med jenta di. hun kan få helt normal ben lengde:) vis det er noe du lurer på så send meg en pm.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2008 Hei og tusen takk for svar:) håper at det er noe hun "vokser " seg til. Men hun står ikke på føttene sine verken i fang eller noe. Det er innmari lite. Vil ikke låse av i hoftene virker det som. Men blir greit å sjekke nå ja. Glad de finner det ut tidlig. flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå