Gå til innhold

Noen med erfaring med Vallergan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har brukt det i 2 mnd. Legen sier vi bare skal fortsette til søvnmønsteret er bra. Har hørt av andre at legen har sagr ar man ikke skal bruke dette mer en 5 dager i strekk... Hva skal man tro på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Min sønn er 11 mnd, vi fikk vallergan når han var 7 mnd. Det har hjulpet oss veldig mye, før våknet han 3-4 ganger om natten, nå har det gått ned til 1-2. Bruker det innimellom fortsatt når han blir overtrøtt på dagen. Brukte det igår kveld, sov han til morran=) Jeg har lest pakningsvedlegget og der stod det at det ikke var vanedannende.

Hvor mange ml bruker du?

Skrevet

Hei, vet ikke hvor lenge barn kan ta vallergan - vet jo heller ikke hvorfor dere bruker det eller hvor gammelt barnet er. Jeg vil uansett anbefale deg å lese denne linken som mer generelt tar for seg medikamentell behandling av søvnproblemer. Det den konkluderer med er at medisiner funker bra ved akutte søvnproblemer mens man kanskje bør se etter andre muligheter. Du kan kanskje via disse sidene også finne en oversikt over hvem du kan få hjelp av der du bor :)

Lykke til.

http://www.helse-bergen.no/avd/SOVno/diagnose/sovn_medikamentell_behandling.htm

Skrevet

ser jeg glemte noe i en setning:

...medisiner funker bra ved akutte søvnproblemer mens man kanskje bør se etter andre muligheter ved søvnproblemer av mer langvarig karakter...

Skrevet

Takk for lesetipset, men så vidt jeg kan lese ut av det, gjelder vel dette voksne med søvnproblemer.

Vi får bare stole på legen og helsest.

Skrevet

Hei HDEO

Hvor mange mnd er ungen din da? Og jeg lurte bare på hvor mye ml du gir?

Skrevet

Hei

Vi fikk beskjed om mellom 1 max 2 uker av legen. Vi fikk det når han var nesten 2år. Bruker det av og til på reise og etter sykdom når han er kommet helt ut av rytme og våkner x antall ganger om natten.

Skrevet

Han er nå 12 mnd. Vi begynte på 1,5 ml, men legen sa vi måtte prøve oss frem. Vi er oppe i ca 2,5 nå. Var hos legen igjen for en uke siden. Hun sa at det ikke er farlig å bruke vallergan. Det er ikke vanedannende. Hun mente vi skulle bruke det til vi har kommet dit vi ønsker det. Nå sovner han lett, våkner rundt 01, så staret dagen ca 05.30... MYE bedre en det har vært, men ikke helt der vi ønsker ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...