Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Har lyst å oppkalle mine eventuelle barn etter mine eller min forlovedes besteforeldre, men er svært usikker på hva jeg egentlig synes om navnene deres! Så jeg vil spørre dere hva dere synes om navnene :-) Aksel Else Randi Kirsten Torbjørn Edvard Gunnar Magnhild
prebs Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg sier det rett ut: Aksel- veldig flott! Else-kjerring... Randi-kjerring Kirsten- koselig, en intelligent jente Torbjørn- en sjarmerende og snill gutt Edvard-veldig flott! Gunnar- staut, litt "voksent" navn Magnhild- ok, men litt kjerringfølelse der også Generelt likte jeg guttenavnene best, og det er vel Edvard og Aksel som er mine favoritter:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Er vel ganske enig med prebs... Aksel og Edvard er fine, Torbjørn og Gunnar er ikke så verst. Ikke så fan av jentenavna, men Kirsten kan jo vris til Kristin som er veldig fint!
<3 lykkeliten <3 Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Jeg synes Else og Kirsten er fine jentenavn. Vurderte Else selv en stund ( oppkalling etter oldemor), men hun var ikke helt enig. He he he. Av guttenavna synes jeg Aksel og Edvard er fine. Dette med navnevalg er jammen meg ikke lett..........
Gulp Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Aksel, Torbjørn og Edvard er kjempeflotte navn:-) De andre er ikke så fine, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Tusen takk for alle svar og komentarer hittil! :-) Flere ønskes! Dette med navn er ikke lett nei...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Aksel - Fint Torbjørn - Ok Edvard - Ok Gunnar - Nei, ikke fint. Kan være ok i kombinasjon med annet navn, f.eks. Hans Gunnar, Tor Gunnar, Ole Gunnar osv (Tor Gunnar vil jo kunne regnes som oppkalling etter både Torbjørn og Gunnar da. To fluer i en smekk, hehe) Else - Ok, ganske fint Magnhild - Ok Kirsten - Nei Randi - Nei! Det er jo også mulig å gjøre en liten vri på navnene, f.eks. Else --> Elise Magnhild --> Magni Kirsten --> Kristin
Vipsenmamma Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Alle guttenavnene var fine. Av jentenavn kunne jeg gått for Randi.
Vannmann35 Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Kirsten er kjempepent, samt ElsA :-) Av guttenavnene liker jeg særlig Edvard og Aksel.
gerd Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Jeg synest absolutt du kan bruke alle sammen. Det er så kjedelig at alle kaller barna sine det samme. Jeg har ei lita Randi og er veldig glad for det!! Oppkalling er veldig flott!!
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 De eneste navnet jeg kunne vurdert av disse slik de står, er Aksel. Synes det er kjempefint Synes også Elise er kjempefint som omskriving av Else.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Aksel - flott! Enkelt og greit. Har veldig positive assosiasjoner til navnet på grunn av en voksen Aksel jeg kjenner. Else - det fineste av jentenavnene. Kan evt gjøres om til Elsa, Elise, Elisabeth, Elisa... Randi - jeg har flere venninner som har mødre som heter Randi og derfor synes jeg det er vanskelig å se for meg en baby som heter det nå. Men det er jo mine assosiasjoner. Kirsten - egentlig fint, men vanskelig å si for barn. Og selv mange voksne i dag ville sagt Sjirsjten som ikke er pent. Kan evt gjøres om til Kristin/Kristine Torbjørn - fint! Edvard - fint. Vet om/har møtt to små gutter med navnet Edvard i det siste, så det er nok et navn som er i ferd med å bli hentet fram igjen. Jeg assosierer navnet med Edvard Munch og Edvard Grieg, men det er jo ikke så dårlige navneforbilder. Gunnar - for gubbete for meg. Magnhild - for tantete for meg. tenker på Magnhild Meltveit Kleppa. Jeg ville valgt Aksel, Torbjørn eller Edvard av guttenavnene og Else som jentenavn.
Smurfinee Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Aksel: Ok navn Else:søtt,enda bedre med Elsa:) Randi: Litt kjedelig..mamman min heter det Kirsten: må uttales "sjirsten" Torbjørn: Ok Edvard: stilig:) Gunnar: Ok,kjedelig Magnhild: litt kjerringnavn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå