Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Har dere noen gang tenkt på at de trenger fri fra dere???? Høres ut som om ungene deres skal være med dere hele tiden, nei mamma kan ikke reise ut med venner ikveld, for hun skal være med deg(lillegutten/lillejenta).... Tror unger trenger litt "fri" fra foreldre og... Hilsen en som lar besteforeldre passe barnet når de vil!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Endelig er det fler som meg, synes det er litt vel mange hønemødre som ikke kan la andre passe barna.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Sant det... Guttungen min er 1,5 år, og ligget i senga vår 4 ganger eller no. Sover der kun når han er syk... Hadde eget rom fra han var 4 mnd ca, og der ligger han å sover fra 7 om kvelden, og til 7 om morgen... Det har han gjort siden han var 14 uker! Vinker nå til oss når han legger seg, og gir ikke en lyd fra seg før mårran etter...Kanskje kun en sjelden gang. Må si det er utrolig deilig!!!! Han koser seg skikkelig med alle besteforeldrene, så han syns det er gøy å sove over hos de!!! Fint at ikke det bare er meg som ikke er helt avhengig av ungen min, selv om han er verdens nydeligste og skjønneste guttunge;)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Men kjære deg... spiller det egentlig noen rolle? Seriøst liksom? Går du rundt og plages av at enkelte ikke har behov for å låne bort barna sine? Ha-ha, stakkars stakkars deg:) Og for å ha det på det rene, jeg har absolutt behov for det av og til så her overnatter han fra tid til annen hos mormor og morfar... Ha-ha, nå fikk jeg meg en liten latter i alle fall, hva folk kan finne seg i å henge seg opp i:)
Mayken Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Er jo greit nok det. Skulle gjerne ha latt besteforeldre passe litt jeg. Men har desverre ikke den muligheten. Vi har veldig få muligheter til avlastning, har vært ute og spist middag sammen 1 gang og på kino 1 gang siden Ina kom til verden i november 06 Hun har derfor aldri sovet borte alene, har overnattet hos foreldrene mine noen ganger, men da har jeg vært der også i og med at jeg ikke sender avgårde et så lite barn 60 mil alene;) Jeg har overnattet borte fra henne 2 netter, men da var hun hjemme med pappaen sin. Sånn er det hos oss.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Herregud, hi, finnes det ikke verre ting i verden å bekymre seg over?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Selvfølgelig finnes det verre ting, men sjelden man løser verdensproblemene på dette forumet. Eller hva Anonym 1351?? Ikke HI.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Hva annet vil du foreslå at jeg bekymrer meg for da??? Tenkte bare jeg skulle minne "hønemødre" om at kanskje ungene trenger litt fri fra de, verre var det ikke... Men du er kanskje en av dem, ikke vet jeg!!!! Hvertfall så er det mange av de her, det er helt sikkert...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Nei, egentlig ikke... Men det er fordi eldstemann har gitt klart uttryk for at han ikke oensker aa overlates til andre. Har gjort det, men det har medfoert masse graating. Foerst naa som eldstemann er blitt 3 aar oensker han aa vaere steder uten oss, vaere hos mormor og morfar osv. Minsten derimot er en helt annen type og har ofte vaert igjen med andre uten at han mistreves med det. Overnatting har vi egentlig ingen mulighet for og det er det vel mange som ikke har.
selma07 og engel Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Oj nok en tøff anonym hi som skal provosere, men ikke tør vise hvem den er... ja ja... Det erlett for deg som tydeligvis har godt tilgang på barnevakt.. vi har ingen familie i nærheten her vi bor... Jeg var borte fra datra mi tre ganger de første 17 dagene av hennes liv pga alvorlige blødninger, kunne ha dødd... og da er det kanskje ikke så lett hverken for mor eller barn... Så jenta mi kunne fått permanent fri fra mamman sin... Kjenner jeg blir ganske oppgitt over sånne som deg som slakter andre utifra dine egne erfaringer... som sagt skulle gjerne hatt noen som kunne hjulpet oss, skal flytte til høsten nettopp for å få familien nærmere...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Jamen, herregud dere.. Jeg snakker da ikke om dere som ikke har mulighet til å få barnefri, men de som ikke vil, av fri vilje, "låne" bort barna sine til evt besteforeldre, fordi at de ikke trenger fri fra barna sine... Verre var det ikke... Trenger ikke akkurat å komme inn på død å greier da. Trist det som skjedde med deg , men passa liksom ikke inn i denne diskusjonen syns jeg! Altså, jeg syns foreldre som er med barna sine hver dag, skal tenke litt på at barna kanskje trenger litt fri fra foreldrene sine, hvis det er mulighet for det... Så sånn er det Ha en fin dag alle sammen:)
OsloMor Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Nå synes jeg at du høres ut som om du trenger å rettferdiggjøre deg selv litt. Jeg har IKKE behov for å "låne" bort ungene, dvs. jeg vil ikke, farmor får nei hver gang hun spør. Tviler på at unger trenger"fri" fra sine egne foreldre, mine er i bhg. hver dag og da vil jeg være sammen med de på fritiden vår-så enkelt er det! Det er jo ikke lenge de er små og den dagen kommer nok tidsnok da Mamma og Pappa ikke er de morsomste å henge med.. Eldstemann på 3 har sovet borte 5 netter tilsammen, mens yngste på 1.5 år har sovet borte 1 gang (faktisk nå i helgen).
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Jepp, akkurat sånne som deg jeg mener...Stakkar farmor til barna dine!!! Jeg tror og mener at barn trenger fri fra foreldrene. Som regel, og jeg sier som regel koser barn seg veldig hos besteforeldre, tanter/onkler osv, så det er absolutt noe de burde få lov til!!! Dagen kommer tidsnok sier du, kanskje dagen er her!!! Jeg trenger ikke å rettferdiggjøre noen ting... Har barnevakt når jeg selv føler for det, eller hvis noen har lyst til å "låne" guttungen... Det er ikke veldig ofte han sover vekk, men ikke altfor sjelden heller... Kos deg med barna dine du, hver dag, kanskje til de blir 18;) er sikkert det beste for dine barn det...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 HI burde kanskje la være å få barn.... Hva er vitsen med å få barn hvis du ikke ønsker å tilbringe tid sammen med de i fritiden? Hverdagen for de fleste er at man ses toppen 3-4 timer om ettermiddagen fra henting i barnehagen frem til leggetid, og så i helgene (hvor det stort sett skjer ting andre steder enn i hjemmet.) For min del nyter jeg de få planløse helgene som er sammen med sønnen min, for årene går fort, så man får nyte det mens man kan. Jeg fikk hvertfall barn for å ha det kjekt sammen med barnet, ikke for å sette det bort ved enhver anledning som byr seg.
OsloMor Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Nå fikk ikke jeg barn for å tilfredsstille besteforeldrene, men for å skape et familieliv og tilbringe tid sammen med de. Jeg er veldig enig med anonym 19.57, vi nyter stort helgene vi bare kan kose oss, både de små og vi voksne. Vi kan da treffe andre mennensker som f.eks. besteforeldrene, men da er vi jo med allle mann. Synes det er en uting å ha barnefri i hytt og pine, ikke slik jeg vil skape en trygg barndom for mine unger iallefall. Men det er jo bare oss da;-)!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Jeg snakker da ikke om barnefri i hytt og pine, men en gang i blandt... Herregud, detta gidder jeg ikke mer... Men den dagen ungene skal sove borte, og griner hele tiden fordi de er avhengig av foreldrene, så skal jeg le...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå