Gå til innhold

Klør og "kribler" overalt hver gang jeg skal sove....

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til hva som hjelper?

Jeg holder på å bli skrullete... får jo ikke sove skikkelig og er dødstrøtt hele tiden. Hver gang jeg legger meg for å sove så går det noen minutter så begynner jeg å klø over hele kroppen, og så begynner det å krible i beina. Umulig å få sove - bruker 3-4 timer før jeg sovner hver natt, og nå er det sånn at selv om jeg er dødstrøtt så kvier jeg meg nesten litt for å gå å legge meg, for da er det "på an igjen".

Kan det f.eks. hjelpe med akkupunktur?

Andre tips? Kjerringråd?

Er forresten i uke 32, hvis det har noe å si for akkupunktur og tips... ?

Fortsetter under...

Jeg har også det samme problemet, og det som har hjulpet meg litt er en varm dusj før jeg legger meg. Synes også at det hjelper å bruke litt olje på kroppen i dusjen, evt. smøre meg inn med en litt god og fet fuktighetskrem etter dusjen.

Håper at kanskje det kan hjelpe litt :-D

Du kan kjøpe noe som heter "happy legs" fra Biotherm som får i gang blodsirkulasjonen. Smør kun tynt lag. Beina må ligge høyt, det hjelper med massasje el lindrende krem med aloe vera f.eks. spør på apoteket.

Dette har jeg også plagdes masse med. Dra på helsekosten og kjøp magnesiumtilskudd. Fikk tips om det her inne tidligere i svangerskapet, og nå har jeg et helt nytt liv. Tar to stk før jeg legger meg om kvelden, og sover som en stein!! (hvis du ser bort i fra tissepausene;) )

Magnesium er muskelavslappende, og burde hjelpe deg:)

Annonse

Det heter "Restless legs", eller rastløse bein, finner masse om det hvis du søker. Er helt forferdelig plaget for tiden jeg også, uke 32. Har hjulpet enormt med kalsium-magnesium tabletter fra helsekost, men de siste dagene har ikke det heller virket. I natt, når jeg omsider hadde sovnet i underkøya samme med den hylende tre-åringen, våknet jeg av at beinet smalt opp i overkøya fordi det kriblet sånn!!! Vekket selvfølgelig min kjære sønn som endelig hadde sovna, og så var det på'n igjen med gutt som ikke ville sove og krible-helvete i bena. I natt er det definitivt pappa'n sin tur hvis barnet våkner, har nok i massevis med tisse-turer og ben-kribling hver gang jeg skal sovne igjen. Huff, dette ble visst et syte innlegg istedenfor å være informativt, men det er virkelig til å bli gal av!!! Gruer meg til å legge meg jeg også.. Imorgen skal jeg kjøpe rene magnesium tabletter, er kanskje mer konsentrerte og virker bedre enn de jeg har?

Jeg peisa på med litt ekstra jerntilskudd, pluss at jeg begynte å spise bananer hver dag (som inneholder veldig mye kalium). Jeg syntes dette hjalp veldig på mine restless legs. Ikke artig å bli holdt våken om natta nei!

Har det samme problemet av og til, men har faktisk mest problem med kribling i skulderen av alle kroppsdeler? Lurer på om jeg bare inbiller meg det, eller om jeg holder på å bli skrullete. Får prøve magnesium før jeg konkluderer med det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...