Gå til innhold

Til å ha all verdens tid, får jeg gjort utrolig lite....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er blant de som trodde jeg kunne være litt husmor ett års tid.. Ha middag klar til kl. 16, støvsuge jevnlig og vaske klær hver dag. Haha, jeg rekker iiingenting av det jeg planlegger! Har ikke engang fått redd opp senga i dag.

Men masse kos med den lille på 2 uker rekker jeg heldigvis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer fort nok i en rutine. 2 uker er jo ingenting. Min mann fikk hjemmelaget mat når babyen var 6mnd. Nå er småen snart 1år og jeg kan gjøre 143 ting samtidig. Bake kake, vaske klær, planlegge middag, støvsuge, hente post osv...osv...det tar ingen ende:)

Skrevet

akkurat sånn har jeg det selv ...

har så mange planer men det koker bort.

man ja kos har vi masse av. det er viktigst! :)

Skrevet

Heeelt enig! Lille gullet er tre og en halv uke og jeg rekker nesten bare å være mamma. Er jeg heldig blir det en tissepause, og en brødskive innimellom... Hadde virkelig ikke trodd at det skulle være SÅ travelt, og at den lille skulle kreve så mye. Men det er jo mye kos da! =) Koselig å "se" igjen navn man kjenner fra 3 trimester.

Skrevet

Hehe, ja sånn tenkte jeg også. Middag var et ukjent begrep i mange måneder her! Klesvasken foregikk midt på natta, og hybelkaninene levde fett.

Men nå, 7 mnd etter, er alt på stell. Lillegutt er med i Mei Tai'en, eller på gulvet rundt føttene mine mens jeg støvsuger/lager mat.

Det jeg angrer mest på er at jeg ikke oppdaget bæresjal før lillegutt var 3 mnd, for det hadde gjort livet litt enklere...

KOs dere, ikke stress!

Skrevet

Det viktigste er iallefall å kose seg!! Det er det aller, aller viktigste. I tillegg til å slappe av og ikkje stresse.

Husarbeid har du resten av livet til å gjere ;-P

Skrevet

He he.. det er som de andre her sier.. de første ukene kan du ikke forvente så fryktelig mye av deg selv. Bare vær mamma du :)

Etterhvert lærer du og får overskudd til å sjonglere flere ting på en gang. De første mnd var jeg et vrak:) Men nå er vesla snart 11 mnd og jeg får gjort alt jeg trenger å få gjort. Enten leker hun for seg selv..eller så koser hun seg på ryggen min i Mei taien. Helst det siste nå for tiden:)

VET at det er vanskelig å bare slappe av når ting tårner seg opp rundt deg. Men alle har ( elller ihvertfall burde ha) forståelse for at du ikke rekker eller orker stort nå. Alle sier at det viktigste er å kose seg...personlig koste jeg meg ikke før ihvertfall jenta mi var 6 mnd!!:):) Det er jo litt stressende i seg selv.

Poenget mitt er :

* Skru ned forventningene til deg selv.

* Konsentrer deg om det viktigste , deg og barnet ditt

* ikke vær redd for å be om hjelp!

* Vit at ting vil bli bare bedre og bedre:)

stooor klem fra meg:)

Skrevet

snupp er snarty 5 mnd og jeg føler at dagene flyr! Vi koser/leker masse og jeg bruker generellt mye tid på han mellom litt matlaging/husarbeid...

Ting begynner heldigvis å bli bedre med andre ord, i begynnelsen (fem til 1.5 mnd ca) følte jeg at jeg ikke fikk gjort NOE... såvidt jeg fikk i meg litt mat av og til...:)

Men det er veldig koselig da! Men blir irritert på de som sier: "du kan da gjøre sånn og sånn, du har allverdens med tid" men jeg føler det ikke slik:)

Skrevet

Glemte å si: Etterhvert som du får summet deg..så ville jeg ha skaffet noe bæretøy. Det kan gjøre hverdagen din 10 ganger lettere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...