Gå til innhold

Noen med barn som har refluks og/eller allergier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om noen av dere som strir med refluks barn og evt melkeallergier eller lignende.... har dere hatt problem med natta og søvn?

Jeg har en liten skjønning på 17 mnd som har refluks og melkeallergi. Reagerer stort sett på all mat pga nedsatt immunforsvar. Men han våkner til stadighet om natta å fiser og vrir seg og hyler. Det er jo tydelig at han plages. Men er det pga refluksen eller er det noe jeg kan gjøre? Jeg merker jo fort når han vil opp bare for å få kos da men da er det enklere å legge ham liksom. Men stort sett så er det håpløst og han holder på slik hele natta og har forresten alltid gjort det.

Ja dette ble litt rotete skrevet kanskje men har lyst å høre om deres erfaringer når det gjelder slike barn..... :-)

Noe tips til nattevåk?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som et råd ang refluxen som jeg forstår her er mellom spiserør og mavesekk, så kan jeg anbefale deg å heve hodeenden slik at han ikke blir liggende flatt og hvor maveinnholdet ikke kommer opp i spiserøret og irriterer. Legg en dyne eller stor pute under madrassen slik at det ikke blir bulkete og rart med masse puter oppå madrassen.

Men få skikkelig hjelp hos legen hva utredning og medisinering angår, for dette kan være skadelig og lage sår i spiserøret. Det, gjør veldig vondt, men det finnes hjelp å få da.

Lykke til og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...