Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Ser det er mange her som gir mer i gave til barn som de er fadder til enn andre barn. Blir ikke det litt forskjellsbehandling hvis man gir dyrere gaver til enkelte barn i familien? Spesielt hvis alle er nieser og nevøer. Vi gir ca likt til alle barna uavhengig om de er fadderbarn eller ikke. Syns det er viktigere at det blir rettferdig for barna enn at noen får mer. Er det bare meg som tenker sånn eller? Jeg har valgt fadder til barna mine ut i fra hvem jeg vil ha, og ikke etter lommeboka til evt faddere. Trodde virkelig fadderens oppgaver var mer enn å gi dyrere gaver enn andre.
Hanne31 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg gir ikke dyrere gaver til de jeg er fadder til. Gir like mye til mine nieser selv om jeg er fadder til en av dem. Om noen gir mere må de bare gjøre det, men så lenge det er slektninger som jeg gir gaver til uansett, gjør jeg ikke forskjell.
Yrha Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke folk få gjøre akkurat som de selv vil da? Syns det er koselig at fadderne gir en ekstra oppmerksomhet, men det trenger vel ikke koste så mye. Gutten vår fikk f.eks et dikt som gudmora hadde skrevet til han, i tillegg til dåpsgaven.
Yrha Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Og hvis du tenkerpå gaver ellers, så hender det seg at vi gir flere gaver i løpet av et år til fadderbarnet vårt, mest fordi vi ser henne oftere enn de andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå